Články / Reporty

Náplast na duši Toma Rosenthala

Náplast na duši Toma Rosenthala

Barbora Števanka Kadlíčková | Články / Reporty | 11.06.2019

Současné anglické písničkáře bychom jen těžko spočítali. Sólové hlasy pohnutě zpívající o úskalích života, brázdící s kufrem elpíček kluby a festivaly na cestě za širším uznáním nejen virtuálního světa. Že někdo zvolí opačnou taktiku a navíc vás bude přesvědčovat, že si máte koupit důležitější věci než jeho merch, je poněkud netradiční přístup.

Ten zvolil Tom Rosenthal, anglický textař, zpěvák a klavírista, který má na svém kontě šest alb, nespočet písní s vydařenými videoklipy, miliony streamů na Spotify a dlouho dopředu vyprodané koncerty i přesto, že naživo vystupuje teprve od letošního března. Před pár dny se jej dočkal i pražský Palác Akropolis.

Jako předskokana si pozval zpěváka a klavíristu Willa Cooksona, který poctivě zaplněný sál rozehřál křehkým hlasem a výběrem z tvorby včetně známé balady Alone in the Dark. Pak už scéna patřila mistru teplákových tanců a jeho doprovodu – kytaristovi Jonu Willoughbymu a cellistce Maddie Ashman, kteří s úsměvně ironickou Don't You Know How Busy & Important I Am odstartovali více než dvacítku písní. Bylo zřejmé, že většina posluchačů jsou věrnými fanoušky a splynuli do jednoho nadšeného celku.

Rosenthalovou doménou je textová zkratka, kterou přiléhavě komentuje realitu všedního dne. Ať už se jedná o glosu současného milostného života v groovy Phone Battery Dead, kde předvedl svůj kouzelný falzet, nebo o vážnější baladická vyznání It´s OK či Hugging You s krásnou akustickou aranží, můžeme obdivovat upřímnost a nevtíravost, se kterou tvoří své příběhové miniatury. Všudypřítomný přirozený humor v komunikaci s publikem eskaloval při zatěžkaném coveru disco hitu Blue (Da Ba Dee) od Eiffel 65, věnovanému Evropské unii. Byl to taky asi první „akropolní“ koncert, kdy vzduchem létaly ponožky ze zpěvákova merche a na oplátku dokonce jedna fanouškovská zpět na pódium, během skladby Every Sock Gets a Hole. Red Red Red hlasitě skandoval celý sál a vrcholem večera byl sounáležitý zpěv v populární Go Solo.

fotogalerie z koncertu se nalézá tady

Hlavní část ukončila minimalistická meditace nad těstovinami P.A.S.T.A. a aplaus emocemi zasaženého publika, po kterém nevyhnutelně následoval přídavek s taneční hitovkou Watermelon. Protože ani pak nechtěli posluchači Rosenthala pustit z pódia, přidal ještě sólovou baladu s klavírem, načež nadobro odtančil do zákulisí.

Autentický projev Toma Rosenthala a otevřená komunikace se skvěle naladěným publikem vytvořily večer, který bude ještě dlouho rezonovat. A jak zaznělo v davu – kdyby tu koncertoval každý měsíc, lidi by byli hned více v pohodě.

Info

Tom Rosenthal (uk) + Will Cookson (uk)
7. 6. 2019 Palác Akropolis, Praha

foto © Pavels Dunaicevs

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace