Články / Profily

Nathan Fake, techno romantik

Nathan Fake, techno romantik

iob | Články / Profily | 23.10.2015

Rodák z anglického Norfolku, celým jménem Nathan Paul Fake, nyní usazený v Londýně, se věnoval hudbě už od doby, kdy mu bylo „-náct“, a poslední dekádu je svébytným a originálním umělcem ve vodách elektronické hudby.

Sám Nathan i jeho začátky jsou velmi úzce spjaty s malým ostrovním vydavatelstvím, s o to větším, až kultovním statusem a spoustou příznivců po celém světě - Border Community, který má pod palcem jeho kamarád, výjimečný hudebník James Holden -, vedle nich zde vydávají i třeba Extrawelt, kteří taktéž vystoupí na Lunchmeatu.

Fake si získal pozornost už prvním dlouhohrajícím albem s romantickým názvem Drowning in a Sea of Love. Neotřelá a osobitá deska, s abstraktní a místy silně melancholickou náladou svádí k lehnutí si do trávy s rukama za hlavou, na louce bezstarostných vzpomínek z dětství. V jeho podání je elektronika emotivní, zvláštní, ale krásná.


Na začátku jeho styl označili jako neo-trance, a i když jsou žánrové škatulky zavádějící, inspirací byl právě raný trance a tehdejší minimal techno vlna, zároveň si Fake nechává prostor pro experimenty – odtud komplikovanost a (ne)uhlazená syrovost IDM. Berlínský Paul Kalkbrenner nebo severský Trentemoller jsou jeho známější kolegové s podobným zvukovým cítěním.

Mladý kudrnatý hezounek, libující si v zasněných melodiích, předvádí naživo smršť vlastních skladeb, které jsou k nepoznání od těch na desce. Podobně orientované je i jeho následující minialbum Hard Islands. Zatím poslední dlouhohrající desku Steam Days vydal už jako uznávaný producent zvukových orgasmů – hypnotické mantry se silně vtahující atmosférou, hmatatelné, a přesto neuchopitelné. Lázně pro (d)uši.


Nathan Fake je rovněž vyhledávaným autorem remixů – předělal skladby např. od Dorian Concept, Clarka, Jona Hopkinse nebo i Radiohead. Loni založil vlastní hudební značku Cambria Instruments, kde letos vydal EP s názvem Glaive, na kterém pokračuje v odhalování imaginárních zvukových vesmírů se spoustou prozkoumání hodných vrstev. Ví totiž, že nás obohatí trpělivý, několikátý poslech.

Info

Lunchmeat Festival 2015
23. 10. 2015
Národní galerie – Veletržní palác, Praha
www.lunchmeat.cz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Model/Actriz: Cválaví jezdci taneční apokalypsy

Jan Krejča 05.08.2024

Nepotlačovat emoce, touhy, ani chuť po zvukové dekonstrukci. Ve středu společně s Lakoon v Bike_Jesus.

Niño de Elche, zabiják flamenka

Jiří Moravčík 08.07.2024

Tak jak ho podle něho Pánbůh umístil do nepatřičného těla, je mu těsné i flamenco a než by se jeho pravidly nechal omezovat, identifikuje se jako ex-flamenco. Letos na Colour…

Kim Gordon, relevantnější než kdy dřív

Jan Krejča 29.06.2024

Každá osobnost bývá potomkem svého díla, každá osobnost bývá poměřována silou charizmatu. Ne každá však dosáhne ideální kumulace zkušenosti, přehledu a nadčasového přístupu v pozdějším věku.

Full Moon Stage 2024: ||ALA|MEDA||

redakce 22.03.2024

Hutné a pestré taneční rytmy doplňuje industriální produkce i jasně psychedelické poselství, daleko nejsou karibští experimentátoři a rukodělná elektronika Nyege Nyege.

Full Moon Stage 2024: Lenhart Tapes

redakce 21.03.2024

Projekt, za kterým stojí někdejší srbský kulturní publicista, bývalý člen noiserockové kapely Klopka za pionira a dua Pamba Vladimir Lenhart.

Full Moon Stage 2024: Aunty Rayzor

redakce 20.03.2024

Její rýmy vždy krájející správný beat s precizností skalpelu jsou jedním z nejvýraznějších exportních produktů Hakuna Kulala po boku dalších raperek jako MC Yallah.

Full Moon Stage 2024: Fat Dog

redakce 20.03.2024

Pětice pokračuje v ADHD produkci scény okolo klubu Windmill (Black Midi, Squid), tamní kapely se nerozpakují mixovat téměř cokoli, co projde kolem nich.

Full Moon Stage 2024: Derya Yıldırım & Grup Şimşek

redakce 19.03.2024

Fenomén anatolské psychedelie pronikl do širších kruhů před více než dekádou, skupiny jako Baba Zula jej prosadily mezi hudební fajnšmekry.

Full Moon Stage 2024: Irreversible Entanglements

redakce 18.03.2024

Jejich improvizovaný, konfrontační způsob hraní v propojení s mluveným slovem je zbaven jakékoliv abstrakce a místo toho volí formu jasného, ritualistického apelu plného hněvu.

Full Moon Stage 2024: Freekind.

redakce 18.03.2024

Za jemnými elementy R&B, jazzu a neosoulu nasátými něžností a křehkostí na míru Lauryn Hill se skrývá prosté motto „be free. be kind“.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace