Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 11.06.2019
Na americké rockery Godsmack, kteří svého času pomrkávali po stylech jako nu-metal či postgrunge, jsme čekali dlouho. Největších úspěchů dosáhli na přelomu milénia, tehdy si sáhli i na nominaci na Grammy. Zenit už ovšem mají dávno za sebou, dnes žijí ze staré slávy a svůj poutavý hardrock nyní hrají na místech, která jsou pro mnoho Američanů „divokým východem“. Tohle všechno ale bylo osazenstvu Velkého sálu Lucerny – prostoru poněkud naddimenzovaného, na balkony se vůbec nepouštělo a o davu se dalo mluvit maximálně ke zvukaři – ze srdce jedno.
A oddané fanoušky skupina z Massachusetts rozhodně nezklamala. Devadesátiminutovou show, do níž vměstnali čtrnáctku skladeb, odehráli s nadšením a nezbytnou energií, kterou dodával zejména nepřehlédnutelný bubeník Shannon Larkin. Taky jim pomohl velmi dobrý zvuk, který, na rozdíl od předskokanů The.Switch, pustil ven i zpěv do takové míry, že byl alespoň rámcově srozumitelný.
fotogalerii z koncertu najdete tady
Trumfy drží Godsmack v rukou dva. I po více než dvaceti letech na scéně stále umí napsat sakra hitovky – zářezy z aktuální desky Bulletproof či When the Legends Rise budiž důkazem –, navíc zpěvák Sully Erna je umí prodat. Se vší rockovou manýrou, velkými gesty, hecováním publika a obžerně protahovanými úvody a závěry skladeb. Kouká se na to i poslouchá se to dobře. Jenže když pak před přídavkem zařadili cover The Beatles Come Together, který se proměnil ve finále zeppelinovské Stairway to Heaven, bylo zřejmé, že Godsmack jsou vlastně jen jedni z mnoha a toho skutečně svého, osobitého mají jen pomálu.
Na deskách i na koncertě byla řada momentů, kdy zněli až nebezpečně povědomě: sborové halekačky už tu byly tisíckrát, riffy ani melodie nepřekvapí, není těžké předvídat, co se v songu bude dít dále. Godsmack mají, přese všechnu poctivost vloženou do svého úsilí, tu smůlu, že si je snadno spletete. Čili: dobrá práce, podařená premiéra, ale…
Godsmack (us) + The Switch
10. 6. 2019 Velký sál Lucerny, Praha
foto © Pavels Dunaicevs
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.