Adéla Polka | Články / Reporty | 26.11.2019
Švýcarský projekt Kadebostany, který hostila v neděli Fléda, nabídl brněnskému publiku velký, temně indiepopový zážitek. Scéně dominoval obří plakát s písmenem „K“ a dvěma hlavami kočkovitých šelem. Když přišla čtveřice muzikantů v mundúrech připomínajících mnišské taláry, mohli jsme číst název skupiny i na opascích okolo krku. Hudebníci rázně nasadili, aby nás přesvědčili jistou, sebevědomou show.
Z mlhy se linou temné tóny a Kadebostany nás vtahují do svého dekadentního světa. Zpěvačka Kristina Jakovleva se upřeně dívá do dálky a přísný výraz skupiny podtrhuje podsaditý pozounista Ross Butcher svými výraznými sóly. Celek budí až radikální dojem, nicméně když se Guillaume de Kadebostany aka Prezident Kadebostany chopí zlatého mikrofonu, je rozesmátý, uvolněný, komunikuje s publikem, všichni jsou najednou v podřepu a skáčou na povel. Publikum ve varu, takzvaně. „Jako by vás tu bylo sto tisíc,“ komentuje pobaveně fakt, že klub je poloprázdný. Zvukař na stagi, který tu a tam ladí Kristině kytaru, dostává od Prezidenta nový úkol, totiž aby dopil jeho gin s tonikem a dolil rum. Celou scénku si až s dětinskou radostí užívá a Kristina mu do toho zpívá: „Save me from me.“ Koncert běží dál a světla spolu s nekonečným dýmem halí sál opět do temné atmosféry.
Že se nacházíme na území republiky Kadebostany nám zpěvačka připomíná obří vlajkou s písmenem „K“, kterou bere do rukou a majestátně s ní mává nad hlavou. „It´s good time to be crazy,“ směje se frontman, když se opět chopí mikrofonu u svého pultu a tančí v rytmu beatů při songu Crazy in Love, na nějž lidi nadšeně reagují. Křehkým hlasem pak Jakovleva podává hity Castle of Snow a Mind If I Stay a navozuje intimní atmosféru, když zpívá o osamělosti, strachu a zároveň o všudypřítomné lásce.
Temná nedělní chvilka indie popu s Kadebostany znamenala vizuálně i hudebně výživný zážitek a skupina přesvědčila o platnosti své republiky, která má jasná pravidla, zároveň v ní ale nechybí humor a nadhled. Návštěvníci koncertu se stávají jejími obyvateli, přirozeně a bez debat, hravě.
Kadebostany (sui)
24. 11. 2019 Fléda, Brno
foto © archiv kapely
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.