Články / Reporty

Nespoutaný islandský Django (Kaleo)

Nespoutaný islandský Django (Kaleo)

Martin Řezníček | Články / Reporty | 23.11.2017

Islanďané Kaleo mají dokonale zvládnutý marketing a umějí zaujmout. Jak jinak si vysvětlit živé nahrávky z plovoucího ledovce či úpatí sopky na Islandu. Kapela toho ale i bez manýr dokázala dost, zahrála si například v show Jimmyho Kimmela a dalších „late night show“ a jejich písně se objevily v mnoha televizních sériích jako třeba Orange is the New Black nebo Suits (Kravaťáci). Není tedy divu, že se jim velmi rychle podařilo vyprodat Roxy stejně jako Velký sál Lucerny, kam byl jejich koncert posléze přesunut. V publiku to vřelo už dlouhou dobu před začátkem koncertu a bylo vidět, že úspěch je zaručen, ať už kapela předvede cokoliv. Nekritického obdivu však nebylo zapotřebí.

V setlistu byly zastoupeny jak úderné vypalovačky charakterizované vybroušenou kytarou v zasekávaných rytmech, tak baladičtější skladby stejně jako vyložené pohodovky, což vlastně přesně odpovídá tomu, jak frontman JJ Julius Son hovoří o aktuálním albu A/B: "Hlavní myšlenka naší desky je ukázat světu pestrost a obě strany kapely." Rozjímání s coverem Bang Bang (My Baby Shot Me Down) i s autorskými skladbami nemělo chybu, síla Kaleo se přesto nejvíce projevila při nejenergičtějších písních jako třeba No Good, s níž kapela dokonale vymetla celý sál.

Lví podíl na tom měl frontman, při občasných screamech připomínající Stevena Tylera z Aerosmith, ale mnohem víc Anthonyho Hamiltona (známého i díky písni Freedom objevující se na soundtracku k filmu Nespoutaný Django). Hlas, jaký bychom opravdu přisuzovali spíše černošským zpěvákům než vytáhlému brunetovi, který vypadá jako postava z laciného amerického seriálu. Podobný dojem má člověk i z celé kapely, jejíž tvorba je mnohem více prosycena slanou vůni neworleanského zálivu a jižanským temperamentem než sirnými výpary islandských vulkánů a introverzí tamních obyvatel.

fotogalerie z koncertu tady

Při Way Down We Go vyletěly všechny mobily nahoru, takže už skoro neměl kdo tleskat do rytmu. Ne tak o pár minut později, kdy kapela zmizela do zákulisí a publikum se synchronizovaně roztleskalo, jako kdyby v tom měl prsty atlet roztleskávající stadion při pokusu o překonání osobáku. Poslední řízný riff Rock 'n' Roller a tisícihlavý dav byl propuštěn a vypuštěn na Václavák.

Energická show byla podpořená i vynikajícím zvukem, který našel podivuhodný kompromis mezi všemi nástroji, přehulenými bicími a zpěvem. Kaleo zde navazuje na oblibu skandinávských rockových/rock'n'rollových kapel jako The Hives a Royal Republic a přidává velkou dávku blues. Vytváří tak neskutečně přitažlivý mix stylů a dokazuje, že někdy stačí složit silný nápěv, k němu vymyslet chytlavý slogan – a minimálně osmkrát je zopakovat.

Info

Kaleo (is)
21. 11. 2017, Velký sál Lucerna, Praha

foto © Jan Kuča (fource.cz)

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace