Jakub Béreš | Články / Reporty | 13.05.2016
Z celkem nenápadné akce uprostřed týdne pro pár desítek lidí ve foyer smíchovské MeetFactory se vyklubal jeden z nejosobitějších koncertů poslední doby. Sesterské duo Taraka a Nimai Larson naplno využilo výhod malého prostoru a během koncertu se doslova spřátelily s návštěvníky, kteří během vystoupení přestali být pouhými pozorovateli a stali se nedílnou součástí show.
Na poslední chvíli přišitý support z ústecké Mumie OwL sice vkusně zaplnil prázdné místo, nicméně publikum na hvězdu večera příliš nenažhavil. Indietronika ve své surové podobě postavila mezi posluchače a kapelu zeď, přes kterou bylo těžké proniknout. Vystoupení nakonec působilo stejně abstraktně jako výstava ve vedlejším prostoru, pro kterou duo neúmyslně vytvořilo perfektní soundtrack. Odtažitost muzikantů i posluchačů pookřála v momentu, kdy OwL představili cover verzi Kavinského Nightcall. Následný singl Better Me konečně padl na úrodnou půdu.
Na pódiu se nejprve objevil bubeník s neonově zelenými pruhy na obličeji a v lesklém stříbrném plášti. Sestry Larsonovy jej následovaly v neméně křiklavých outfitech. Hned na úvod přišel nejnovější singl Now Is the Time of Emotions, který do sálu vnesl uvolněně rozdováděnou energii, jež publikum neopustila do poslední chvíle. Prince Rama ve své tvorbě bourají všechny žánrové hranice a stereotypy, když jejich zvuk se pohybuje na pomezí psychedelického art-pop-punku okořeněného podivnou estetikou ve stylu Ariela Pinka. Prince Rama si taktéž dávají záležet na vizuální prezentaci, a tak mimo extravagantních kostýmů koncert doprovázely projekce, které jako by vypadly z plakátů festivalu Creepy Teepee.
Sestry Larsonovy strhávaly genderové hranice, když s publikem komunikovaly skrze filtr, který měnil ženský hlas na mužský, stejně tak nabourávaly hranici mezi interpretem a divákem. Publikum opakovaně zvaly na stage, části písní zpívaly mezi lidmi a neustále s nimi přátelsky komunikovaly. Vrcholem nového partnerství bylo, když trio přišlo na přídavek v županech a nechalo první řady zaplnit celé pódium, kde spolu pak všichni dohromady hráli hru „never have i ever“, která je ideálním bořičem komunikačních ledů. V tu chvíli jako by se všechny stylizované vrstvy rozpustily a na pódiu stáli tři staří známí, jejichž neonový make up najednou už nepůsobil tak odlišně.
Prince Rama (us) + OwL
11. 5. 2016 MeetFactory, Praha
foto © Kateřina Motýlová
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.