Vendula Štrbíková | Články / Reporty | 09.03.2018
Trio Leo Pellegrino, Matt Doe a David „King of Sludge“ Parks se dalo dohromady díky Manhattan School of Music, ale proslavila jej až dráha buskerů v newyorském metru. V roce 2014 se nahrávka jejich skladby To the Top ze stanice Union Square dostala na YouTube a dnes má přes 5 milionů zhlédnutí.
Too Many Zooz se z metra přesunuli na pódia a do studií (v roce 2016 vydali první LP Subway Gawdz), ale newyorské podzemí úplně neopouštějí. Jejich vlastní styl „brass house“ totiž vykrystalizoval právě tam ve snaze zaujmout kolemjdoucí, kteří přichází do metropole z nejrůznějších koutů světa. Brass house tak kombinuje jazz, funk, rock, africké rytmy a mnoho dalších hudebních stylů a naživo už jsme ho mohli slyšet v roce 2015 na Colours of Ostrava nebo na trenčínské Pohodě.
V zaplňujícím se klubu to před příchodem Too Many Zooz rozbalili Marching Gang, kombinující elektro s bubny. Marching Gang založili bývalí členové seskupení Marimba Live Drums a na jejich vystoupení bylo vidět, že dělají konečně ten styl hudby, která je baví. Čtyři kluci poskakující po pódiu se svítícími paličkami dokáží vyprodukovat pulzující show a nevadí, když nějaká rána padne vedle. Marching Gang střídali skladby čistě bubenické s kusy odkazujícími na drum’n’bass, R’n’B nebo funky a s hostujícím saxofonistou.
fotogalerie z koncertu tady
Marching Gang vyklidili pódium, na kterém téměř nic nezůstalo, a nastoupil King of Sludge s bicí soupravou, Doe s trubkou a hned za nimi Pellegrino s barytonsaxofonem ve fialovém kožichu. Party mohla začít. Kožich na Pellegrinovi moc dlouho nevydržel a po jeho odhození se mohl naplno věnovat svým saxofon oplodňujícím pohybům. Too Many Zooz spustili zostra a vypadalo, že si za celý večer nevydechnou ani oni, ani publikum. A nakonec to byla pravda. Parks si jel celý večer svou africkou rytmickou linku v pozadí a před ním se odehrávala nástrojová debata Doea a Pellegrina. Celá show proběhla téměř bez jediného slova, ale Pellegrino nám toho hodně sdělil svým saxofonem. Co dokáže vyloudit za tóny v kombinaci s tanečními pohyby, se zdá až fyzicky nemožné.
Na „odpočinkovou“ skladbu vytáhl Pellegrino třpytivý tenor a Doe zase vyměnil trubku za syntezátor, což byla příjemná změna. Už před koncertem vyvstaly obavy, jestli jejich produkce nebude příliš vyřvaná nebo stereotypní. Dost toho bylo, ale až pár minut před koncem. Nicméně doma si to nepouštějte – to musíte zažít.
Too Many Zooz (us) + Marching Gang
7. 3. 2018 Roxy, Praha
foto © Filip Kůstka
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.
Filip Peloušek 22.10.2024
Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“
Mišo Berec 22.10.2024
Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.
Akana 21.10.2024
Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.
Jiří V. Matýsek 20.10.2024
„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.
Veronika Miksová 17.10.2024
Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.
Martin Šmíd 16.10.2024
Wilson je s paličkami nastražená nad soupravou s ďábelským úsměvem na tváři, v níž se lesknou dva zlaté zuby. Ona ví, co přijde.