Články / Reporty

Newyorské metro v Roxy (Too Many Zooz)

Newyorské metro v Roxy (Too Many Zooz)

Vendula Štrbíková | Články / Reporty | 09.03.2018

Trio Leo Pellegrino, Matt Doe a David „King of Sludge“ Parks se dalo dohromady díky Manhattan School of Music, ale proslavila jej až dráha buskerů v newyorském metru. V roce 2014 se nahrávka jejich skladby To the Top ze stanice Union Square dostala na YouTube a dnes má přes 5 milionů zhlédnutí.

Too Many Zooz se z metra přesunuli na pódia a do studií (v roce 2016 vydali první LP Subway Gawdz), ale newyorské podzemí úplně neopouštějí. Jejich vlastní styl „brass house“ totiž vykrystalizoval právě tam ve snaze zaujmout kolemjdoucí, kteří přichází do metropole z nejrůznějších koutů světa. Brass house tak kombinuje jazz, funk, rock, africké rytmy a mnoho dalších hudebních stylů a naživo už jsme ho mohli slyšet v roce 2015 na Colours of Ostrava nebo na trenčínské Pohodě.

V zaplňujícím se klubu to před příchodem Too Many Zooz rozbalili Marching Gang, kombinující elektro s bubny. Marching Gang založili bývalí členové seskupení Marimba Live Drums a na jejich vystoupení bylo vidět, že dělají konečně ten styl hudby, která je baví. Čtyři kluci poskakující po pódiu se svítícími paličkami dokáží vyprodukovat pulzující show a nevadí, když nějaká rána padne vedle. Marching Gang střídali skladby čistě bubenické s kusy odkazujícími na drum’n’bass, R’n’B nebo funky a s hostujícím saxofonistou.

fotogalerie z koncertu tady

Marching Gang vyklidili pódium, na kterém téměř nic nezůstalo, a nastoupil King of Sludge s bicí soupravou, Doe s trubkou a hned za nimi Pellegrino s barytonsaxofonem ve fialovém kožichu. Party mohla začít. Kožich na Pellegrinovi moc dlouho nevydržel a po jeho odhození se mohl naplno věnovat svým saxofon oplodňujícím pohybům. Too Many Zooz spustili zostra a vypadalo, že si za celý večer nevydechnou ani oni, ani publikum. A nakonec to byla pravda. Parks si jel celý večer svou africkou rytmickou linku v pozadí a před ním se odehrávala nástrojová debata Doea a Pellegrina. Celá show proběhla téměř bez jediného slova, ale Pellegrino nám toho hodně sdělil svým saxofonem. Co dokáže vyloudit za tóny v kombinaci s tanečními pohyby, se zdá až fyzicky nemožné.

Na „odpočinkovou“ skladbu vytáhl Pellegrino třpytivý tenor a Doe zase vyměnil trubku za syntezátor, což byla příjemná změna. Už před koncertem vyvstaly obavy, jestli jejich produkce nebude příliš vyřvaná nebo stereotypní. Dost toho bylo, ale až pár minut před koncem. Nicméně doma si to nepouštějte – to musíte zažít.

Info

Too Many Zooz (us) + Marching Gang
7. 3. 2018 Roxy, Praha

foto © Filip Kůstka

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace