Jakub Béreš | Články / Reporty | 26.03.2018
Kalifornský producent Jason Chung aka Nosaj Thing má na kontě čtyři desky, na nichž pendluje od instrumentálního hip hopu a glitche k introvertnějším, stylově propletenějším, nepříliš tanečním kompozicím. Těm dává velký prostor i na loňské nahrávce Parallels, kde od dunivých beatů přechází k podivnějším, leč melodičtějším trackům. Přestože o ní mluvil jako o svém nejextrovertnějším díle, tak během koncertu v rámci její propagace v novém pražském klubu Mono Fono v centru města působil spíš jako velký introvert. Mimo dolaďování zvuku těsně před začátkem nešlo producenta s korejskými kořeny přes hustý dým za pultem vůbec zahlédnout.
Místo toho, aby se hudebník v půli programu vynořil a vytvořil předěl mezi pozvolna rozvíjejícím se setem a jeho údernější částí, zahalil se do ještě nepropustnější mlhy. Návštěvníkům tedy nezbývalo, než nadále pozorovat kmitající laser, který se s každým dalším trackem začal okoukávat a po dvaceti minutách přestal přinášet překvapující momenty. Všechny své triky vystřílel dřív, než do toho Nosaj Thing začal pořádně šlapat.
fotogalerie z koncertu zde
Ten se během koncertu soustředil hlavně na poslední desku a odboček mimo ni během hodinového vystoupení moc nestihl. Mezi statickými skladbami vyzněly především ty údernější, odrážející jeho hiphopovější začátky. Vrcholem byl track U G s repetitivním dvojslovným refrénem, který roztancoval zaplněný klub, dobře navázala skladba downtempová Get Like. Po ní se Nosaj Thing ale znovu ponořil do svého zadumaného světa, z něhož se postupně vytrácela energie. Nepomohla ani závěrečná temná hitovka Aquarium, jíž bez vody i živočichů, podobně jako většině setu, chybělo něco navíc.
Nosaj Thing (us)
22. 3. 2018 Mono Fono, Praha
foto © Filip Kůstka
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.