Články / Reporty

Od zadumaných beatů k barevnému funku (The Internet)

Od zadumaných beatů k barevnému funku (The Internet)

Jakub Béreš | Články / Reporty | 14.07.2018

Zaplnit klub v letní sezoně je vždycky obtížnější než jindy, většina kapel objíždí festivaly a klubům se spíše vyhýbá. Neosouloví The Internet udělali výjimku a na svou první tuzemskou zastávku si vybrali místo Colours of Ostrava, kteří koncert organizovali, pražský Lucerna Music Bar. Seskupení kolem zpěvačky Syd a producenta Matta Martianse, kteří se spolu potkali u hiphopového kolektivu Odd Future, vzniklo v roce 2011, když se oba rozhodli, že nechtějí jen spolupracovat s ostatními členy gangu na jejich projektech, ale chtějí mít i svůj vlastní.

The Internet přijeli pár týdnů před vydáním čtvrté desky Hive Mind, a tak představili i pár nových singlů. Hned zkraje vystřelili svižný Roll (Burbank Funk), který rozpohyboval klub pozitivní funkovou energií, a ta v něm už zůstala. Syd mohla střídat jeden pomalý break-up song za druhým, ale na rozjeté náladě to neubralo. Možná za to mohlo nazvučení mikrofonu, možná to, že většinu skladeb s ní zpívali i ostatní z kapely, ale kromě jejích sólových písní se Syd ztrácela ve sborovém zpěvu a v rozjetých bicích.

fotogalerie z koncertu tady

Vlastně bylo úplně jedno, že vokalistka nezní tak dokonale jako na nahrávkách, koncert poháněla nezastavitelná flow kapely a přirozený způsob, jakým americká partička komunikovala s publikem. Kromě Syd patřila přední část stage Steveu Lacymu, který si krom několika společných písní střihl i trojici vlastních hitovek z loňského Dema. Skladba Ryd patřila k jednomu z vrcholů – Lacy ji odezpíval s kytarou a mikroportem, aby se dostal co nejblíže k fanouškům.

Nechyběly největší hity jako bublající Girl nebo Special Affair, jejichž jednoduché refrény představovaly jasné singalongy, publikum se ale chytalo i na méně známe kousky. The Internet přesedlali z těžkých R&B zadumaných beatů na funkové riffy a jejich show to jenom prospělo. Z průkopníků LGBTQ soulu se tak s novou deskou stává odlehčená pozitivní kapela, ovšem stále s názorem.

Info

The Internet (us)
10. 7. 2018 Lucerna Music Bar, Praha

foto © Petra Jansová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace