Jakub Béreš | Články / Reporty | 14.07.2018
Zaplnit klub v letní sezoně je vždycky obtížnější než jindy, většina kapel objíždí festivaly a klubům se spíše vyhýbá. Neosouloví The Internet udělali výjimku a na svou první tuzemskou zastávku si vybrali místo Colours of Ostrava, kteří koncert organizovali, pražský Lucerna Music Bar. Seskupení kolem zpěvačky Syd a producenta Matta Martianse, kteří se spolu potkali u hiphopového kolektivu Odd Future, vzniklo v roce 2011, když se oba rozhodli, že nechtějí jen spolupracovat s ostatními členy gangu na jejich projektech, ale chtějí mít i svůj vlastní.
The Internet přijeli pár týdnů před vydáním čtvrté desky Hive Mind, a tak představili i pár nových singlů. Hned zkraje vystřelili svižný Roll (Burbank Funk), který rozpohyboval klub pozitivní funkovou energií, a ta v něm už zůstala. Syd mohla střídat jeden pomalý break-up song za druhým, ale na rozjeté náladě to neubralo. Možná za to mohlo nazvučení mikrofonu, možná to, že většinu skladeb s ní zpívali i ostatní z kapely, ale kromě jejích sólových písní se Syd ztrácela ve sborovém zpěvu a v rozjetých bicích.
fotogalerie z koncertu tady
Vlastně bylo úplně jedno, že vokalistka nezní tak dokonale jako na nahrávkách, koncert poháněla nezastavitelná flow kapely a přirozený způsob, jakým americká partička komunikovala s publikem. Kromě Syd patřila přední část stage Steveu Lacymu, který si krom několika společných písní střihl i trojici vlastních hitovek z loňského Dema. Skladba Ryd patřila k jednomu z vrcholů – Lacy ji odezpíval s kytarou a mikroportem, aby se dostal co nejblíže k fanouškům.
Nechyběly největší hity jako bublající Girl nebo Special Affair, jejichž jednoduché refrény představovaly jasné singalongy, publikum se ale chytalo i na méně známe kousky. The Internet přesedlali z těžkých R&B zadumaných beatů na funkové riffy a jejich show to jenom prospělo. Z průkopníků LGBTQ soulu se tak s novou deskou stává odlehčená pozitivní kapela, ovšem stále s názorem.
The Internet (us)
10. 7. 2018 Lucerna Music Bar, Praha
foto © Petra Jansová
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.