Články / Reporty

Střety hudebních tradic: Gerald Clark Blues Band

Střety hudebních tradic: Gerald Clark Blues Band

Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 11.12.2016

Gerald Clark působí jako chlapík od vedle. Vlastně až překvapilo, že to byl právě tento nenápadný třicátník, který vylezl na pódium a ve středu 7. prosince odehrál velmi solidní koncert v olomouckém Bounty Rock Café. Clark je čelným představitelem jihoafrického blues a zkušeným muzikantem, v České republice se objevil po třech letech.

Na české části turné jej doprovázela trojice domácích muzikantů, bezpochyby zdatných profesionálů. Bohužel ze spojení Clarka s partou našich muzikantů pramenil základní problém celého koncertu. Gerald Clarke přiváží hudební exotiku, Afrika je v jeho kytarové hře patrná a přináší specifické zvukové barvy, jenže to je něco, co je třeba mít v krvi. Doprovodná kapela se snažila, seč mohla, ale místo spojení dvou kulturních backgroundů docházelo k jejich střetu a vzájemnému rušení. Clark hrál převážně z vlastních skladeb, ve kterých se odrážela nejen odlišná hudební kultura, ale i - v jako každém jiném správném blues - problémy a starosti místních lidí.

Jinak jsme ale ten večer byli svědky velice příjemného koncertu, který měl švih a dynamiku a dovedl roztancovat. Je radost slyšet blues, které tím či oným způsobem vybočí z amerických, příp. evropských mantinelů. Gerald Clark je muzikantem, který žánr obohacuje, přesto zůstává posluchačsky přístupný a uchopitelný i pro nepřipravené publikum. Hudba je univerzálním jazykem.

Info

Gerald Clark Blues Band (jar/cz)
7. 12. 2016 Bounty Rock Café, Olomouc

foto © Barbora Matýsková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace