Veronika Wohlrabová | Články / Reporty | 23.03.2018
Skotští bluesrockoví The Temperance Movement přijeli po několika letech protřepat kosti fanouškům v Praze. Od posledního vystoupení prošla kapela zásadními změnami: po dotočení druhé studiovky White Bear dal kytarista a skladatel Luke Potashnick skupině vale a o několik měsíců později ho následoval bubeník Damon Wilson. Spekulace o konci byly vetovány nejlepším možným způsobem a před měsícem vydaná deska A Deeper Cut představuje oproti tvrdšímu White Bear návrat ke kořenům. Hned první týden se umístila na 6. příčce žebříčku nejlepších alb v Británii a právě k ní se váže turné po Británii a Evropě, jehož součástí bylo vystoupení ve smíchovském Futurum Music Baru.
Volba předkapely padla na Thomas Wynn & The Believers. Šestičlenné seskupení s jihoamerickým drivem a nadšením pro country rock pomalu proráží i daleko za hranice svého domova a dle reakcí publika se fanouškovská základna po středečním večeru rozrostla. Poměrně krátký setlist promoval výhradně nejnovější desku Wade Waist Deep.
Z amerického venkova The Temperance Movement přenesli v mžiku na britskou rock'n'rollovou scénu 60. let úvodní Caught in the Middle – pilotním singlem z A Deeper Cut. Stejně jako celá deska se opírá o dominující kytary míchající blues s výstředními tóny vytvářejícími skákavý rytmus, který donutí k pohybu. Za zmínku stojí Campbellovo vyvádění plné tanečních kreací i nakřáplý hlas připomínající Chrise Cornella, Joea Cockera a v baladách Bryana Adamse. Iluzi, že Campbellovi patří veškerá pozornost, zbořili kytaristé, když jedním z nejslastnějších momentů bylo sólo Paula Sayera na elektroakustickou kytaru v průběhu Ain't No Telling.
Nechybělo ani pár ochutnávek z poněkud opomíjeného alba White Bear. Paradoxně, jakkoliv se členové kapely v rozhovorech shodují, že tento počin iniciovaný Potashnickem byl mimo jejich komfortní zónu, vypadalo to, že právě tady se mohou konečně vyřádit. A až při přídavku Backwater Zoo s Campbellem za pianem jsem si konečně uvědomila, co mi to celé připomíná - Alana Price a film Oh Lucky Man!
The Temperance Movement (uk) + Thomas Wynn & The Believers (us)
21. 3. 2018 Futurum Music Bar, Praha
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.