Články / Reporty

Střídmý rock'n'roll? Pche... (The Temperance Movement)

Střídmý rock'n'roll? Pche... (The Temperance Movement)

Veronika Wohlrabová | Články / Reporty | 23.03.2018

Skotští bluesrockoví The Temperance Movement přijeli po několika letech protřepat kosti fanouškům v Praze. Od posledního vystoupení prošla kapela zásadními změnami: po dotočení druhé studiovky White Bear dal kytarista a skladatel Luke Potashnick skupině vale a o několik měsíců později ho následoval bubeník Damon Wilson. Spekulace o konci byly vetovány nejlepším možným způsobem a před měsícem vydaná deska A Deeper Cut představuje oproti tvrdšímu White Bear návrat ke kořenům. Hned první týden se umístila na 6. příčce žebříčku nejlepších alb v Británii a právě k ní se váže turné po Británii a Evropě, jehož součástí bylo vystoupení ve smíchovském Futurum Music Baru.

Volba předkapely padla na Thomas Wynn & The Believers. Šestičlenné seskupení s jihoamerickým drivem a nadšením pro country rock pomalu proráží i daleko za hranice svého domova a dle reakcí publika se fanouškovská základna po středečním večeru rozrostla. Poměrně krátký setlist promoval výhradně nejnovější desku Wade Waist Deep.

Z amerického venkova The Temperance Movement přenesli v mžiku na britskou rock'n'rollovou scénu 60. let úvodní Caught in the Middle – pilotním singlem z A Deeper Cut. Stejně jako celá deska se opírá o dominující kytary míchající blues s výstředními tóny vytvářejícími skákavý rytmus, který donutí k pohybu. Za zmínku stojí Campbellovo vyvádění plné tanečních kreací i nakřáplý hlas připomínající Chrise Cornella, Joea Cockera a v baladách Bryana Adamse. Iluzi, že Campbellovi patří veškerá pozornost, zbořili kytaristé, když jedním z nejslastnějších momentů bylo sólo Paula Sayera na elektroakustickou kytaru v průběhu Ain't No Telling.

Nechybělo ani pár ochutnávek z poněkud opomíjeného alba White Bear. Paradoxně, jakkoliv se členové kapely v rozhovorech shodují, že tento počin iniciovaný Potashnickem byl mimo jejich komfortní zónu, vypadalo to, že právě tady se mohou konečně vyřádit. A až při přídavku Backwater Zoo s Campbellem za pianem jsem si konečně uvědomila, co mi to celé připomíná - Alana Price a film Oh Lucky Man!

Info

The Temperance Movement (uk) + Thomas Wynn & The Believers (us)
21. 3. 2018 Futurum Music Bar, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace