Veronika Wohlrabová | Články / Reporty | 23.03.2018
Skotští bluesrockoví The Temperance Movement přijeli po několika letech protřepat kosti fanouškům v Praze. Od posledního vystoupení prošla kapela zásadními změnami: po dotočení druhé studiovky White Bear dal kytarista a skladatel Luke Potashnick skupině vale a o několik měsíců později ho následoval bubeník Damon Wilson. Spekulace o konci byly vetovány nejlepším možným způsobem a před měsícem vydaná deska A Deeper Cut představuje oproti tvrdšímu White Bear návrat ke kořenům. Hned první týden se umístila na 6. příčce žebříčku nejlepších alb v Británii a právě k ní se váže turné po Británii a Evropě, jehož součástí bylo vystoupení ve smíchovském Futurum Music Baru.
Volba předkapely padla na Thomas Wynn & The Believers. Šestičlenné seskupení s jihoamerickým drivem a nadšením pro country rock pomalu proráží i daleko za hranice svého domova a dle reakcí publika se fanouškovská základna po středečním večeru rozrostla. Poměrně krátký setlist promoval výhradně nejnovější desku Wade Waist Deep.
Z amerického venkova The Temperance Movement přenesli v mžiku na britskou rock'n'rollovou scénu 60. let úvodní Caught in the Middle – pilotním singlem z A Deeper Cut. Stejně jako celá deska se opírá o dominující kytary míchající blues s výstředními tóny vytvářejícími skákavý rytmus, který donutí k pohybu. Za zmínku stojí Campbellovo vyvádění plné tanečních kreací i nakřáplý hlas připomínající Chrise Cornella, Joea Cockera a v baladách Bryana Adamse. Iluzi, že Campbellovi patří veškerá pozornost, zbořili kytaristé, když jedním z nejslastnějších momentů bylo sólo Paula Sayera na elektroakustickou kytaru v průběhu Ain't No Telling.
Nechybělo ani pár ochutnávek z poněkud opomíjeného alba White Bear. Paradoxně, jakkoliv se členové kapely v rozhovorech shodují, že tento počin iniciovaný Potashnickem byl mimo jejich komfortní zónu, vypadalo to, že právě tady se mohou konečně vyřádit. A až při přídavku Backwater Zoo s Campbellem za pianem jsem si konečně uvědomila, co mi to celé připomíná - Alana Price a film Oh Lucky Man!
The Temperance Movement (uk) + Thomas Wynn & The Believers (us)
21. 3. 2018 Futurum Music Bar, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.