Jakub Béreš | Články / Reporty | 23.05.2017
Občas se stane, že záměrně podcením přípravu a nechám se neznámou předkapelou překvapit až na místě. A občas se taky stane, že nepospíchám tak moc, jak bych měl, i když vím, že začátek koncertu stíhám jen tak tak. V sobotním případě, kdy stage otevíral skotský elektronický písničkář The Pictish Trail, lituju obojího.
Po příchodu do klubu bylo jasné, že jsem nedomyšlenou strategii nezvolil sám. Johnny Lynch pod hlavičkou The Pictish Trail už bavil první příchozí a jeho hudba připomínala mix humoru a stylizace a la Mac DeMaro, přičemž hlasem a tanečnějším beatem evokoval Nicka Murpyho alias Cheta Fakera. Už takhle složitou situaci navíc zamotal singlem After Life, který připomíná ohrané melodie z poslední desky Tame Impala. Ale nějakým zvláštním způsobem tenhle dort od pejska a kočičky chutnal lépe než se může zdát. Nesourodé písně byly totiž polévány lahodnou humornou polevou, v níž jste našli barevné pončo, vtípky o Eurovizi i povzdechy nad brexitem a situací ve Skotsku, které by si dle Lynche zasloužilo hlasování o nezávislosti.
fotogalerie z koncertu zde
The Pictish Trail bavil spontánností a nepředvídatelností natolik, že jste mu bez váhání odpustili ohranější beat i hlasové nedokonalosti. Zato British Sea Power jeli minimálně první půlku na autopilota a jejich radostným písním chyběla uvolněnost a hravost, které jsou základními kameny jejich folkového kytarového popu schovávajícího za indie nálepku. Atmosféru proto museli nahánět jinde. Například pódiem osázeným zelenými rostlinami, mezi kterými vykukovaly zahradní sošky pelikánů a volavek, jež působily nápaditě, dokud na nich něktěří členové kapely nezačali v závěru jezdit.
Druhá půlka se vůbec nesla v podivně uvolněné atmosféře. Začaly se hrát chytlavější songy (Waving Flags, Keen on Trying) jak ulité na odpolední festivalová pódia. Kapela toho sice moc nenamluvila, ale aspoň začala reagovat na publikum. To si koncert opravdu užívalo až v momentu, kdy skupina povolala dva dvoumetrové medvědy, s nimiž chtěl každý tancovat nebo si na ně sáhnout, udělat si fotku. Pouťová zábava měla úspěch. Oproti předešlé části, v níž dostala větší prostor i houslistka a její vokál dobarvující pánské unisono, se však jednalo o velmi pomíjivý zážitek.
British Sea Power (uk) + The Pictish Trail (sco)
20. 5. 2017 Lucerna Music Bar, Praha
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.