Články / Reporty

Temné a pomalé: The Three Blind Mice

Temné a pomalé: The Three Blind Mice

Popluh | Články / Reporty | 26.03.2016

Tři roky trvalo milánské čtyřce The Three Blind Mice, než se znovu vrátili do zakouřeného sklepa Café V lese. Celý večer otevřeli pražší surf garage tradicionalisté, což je kupodivu dokonale přesný popis toho, co The Maggie´s Marshmallows lezlo z aparatury. Surfové riffy omílané s punkovou vytrvalostí dokola, sem tam nějaké to sólíčko narušující strukturu hlavního riffu, hlas Maggie nakřáplejší než kytara a úderné bicí, které to celé drží to celé pohromadě. Pokud máte pro podobnou hudbu slabost, tak palec jednoznačně nahoru. Celý, nikterak dlouhý set se však trochu sléval dohromady a nefanouškovskému uchu to mohlo znít jako pár skladeb hraných dokola. Energická hudba poněkud kontrastovala se statickým projevem kapely na pódiu, které se většinou skládalo jen z opatrného šlapání vody do rytmu. Těžko říct, jestli za to mohla ta flaška na pódiu, nebo fakt, že nejspíš nebyla první a podle toho, jak to kytarista rozjížděl během vystoupení hlavní hvězdy večera, ani poslední.

Mám takovou vizi... Vizi toho, jak vypadal pokoj frontmana The Three Blind Mice během jeho dospívání. Ze stěn shlížel profesionálně zachmuřený výraz Nicka Cavea a sledoval vytáhlého Itala, jak před zrcadlem za zvuků The Bad Seeds chrastících z kazeťáku nacvičuje mistrovy pózy, gesta rukou a hypnotizování publika. Alespoň tak bych to tipoval po poslechu nejnovějšího alba jeho kapely The Chosen One. Temný, pomalý postpunk, hutné bluesové riffy kořenící westernovou atmosféru. Pak se na pódium objevil Manuele Scalia a cokoliv, co jsem si představoval o jeho dospívání pod temným vlivem australského supa, se proměnilo v realitu. Dlouhé černé vlasy, vesta přes košili, naleštěné boty, že by to ani Clint Eastwood lépe nedokázal, půlka těla okamžitě za pódiem a ukazováček po prvé mířící do slušně zaplněného sálu. Určitě používá i stejnou barvu na vlasy...

Nicméně nechápejte mě špatně. Milánská čtveřice, která své poslední album nahrála v Berlíně (bez komentáře), sice zní a vypadá jako Nick Cave revival, který nějakým způsobem přišel k vlastní hudbě, aniž by se vzdal původní inspirace. Ale znít tak, že i pravověrný fanoušek The Bad Seeds by mohl tvrdit, že poslouchá buď nějaký b-side song, nebo přinejmenším velmi povedený cover, to není nic jednoduchého. A Three Blind Mice se to daří i díky hráčské suverenitě. Manuele Scalia naštěstí nestrávil celé dětství přípravou na nikdy neuspořádanou soutěž o nejlepšího dvojníka Nicka Cavea, ale taky víc než slušně ovládl kytaru. A naživo to prostě šlapalo. A co si budeme nalhávat, je to i díky tomu, že The Chosen One je prostě super album. Nic převratného, nic originálního (ale co taky dneska je), ale poctivě udělaná práce, ze které je znát upřímný obdiv k temným vzorům. A dokonce přišel i Phil Shoenfelt...

Info

The Three Blind Mice (it) + The Maggie´s Marshmallows
25. 3. 2016 Café V lese, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace