Štěpán Sukdol | Články | 23.04.2020
Joseph Mulherin alias Nothing, Nowhere ušel od svého debutu v roce 2015 pěkně dlouhou cestu. Po prvních krůčcích, které představovaly nahrávky The Nothing, Nowhere LP nebo Bummer, se vnímavý rapper představil masovějšímu publiku s deskami Reaper a Ruiner. Z ní pochází i stejnojmenná skladba, která jej proslavila a dodnes patří spolu se singlem Hammer k jeho vůbec nejpopulárnějším.
Loňskou letní tour musel Nothing, Nowhere předčasně ukončit kvůli nedobrému psychickému stavu, když se jeho panické záchvaty zhoršily natolik, že zhubl sedm kilogramů. Poté trávil většinu času ve svém oblíbeném Vermontu, který zmiňuje i v několika písních, odmlčel se na sociálních sítích a téměř se odtrhl od okolního světa. Čas krom terapií a studiu buddhismu a taoismu věnoval také skládání. EP Bloodlust, na kterém spolupracoval například s bubeníkem Blink-182 Travisem Barkerem, vyšlo na konci minulého roku, ale ke skutečnému otřesu v rapperově tvorbě došlo až před pár dny s nejnovějším singlem Death. Místo melancholických až zasněných melodií a citlivých, jemně rapovaných textů, přichází zkreslené kytarové riffy, zloba a naturalistické verše, ze kterých sálá hněv namířený vůči společnosti i sobě samému. Pocity zmaru a smutku známé z jeho starší tvorby se zde obracejí v agresivní rýmy: „I remember growing up wasn't easy, That I said that I'm a shit like a feces“ nebo „Wake up and I'm down with the sickness.“ Ty se prolínají s odkazy na skupinu Linkin Park, na níž odkazuje i aranžmá skladby.
Náladu singlu podtrhují výkřiky: „I scare myself to death, I scare myself to death.“ Nothing, Nowhere v textu mnohokrát zmiňuje vlastní nemoc nebo apokalypsu, jejímž hlavním motivem je strach, a to jak z dění ve světě, tak ze sebe samého. A jde dál, pohrává si dokonce s myšlenkou na smrt. Ovšem když už je vše kolem vzhůru nohama a smrt je opravdu blízko, pud sebezáchovy jej neopouští.
živě: Nothing, Nowhere (us)
9. 12. 2020 20:00
MeetFactory, Praha
fb událost
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
redakce 16.12.2024
Jaké hudební tipy nám dal začínající autor a fanoušek popkultury vyžívající se v antihrdinech?
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Libor Galia 12.12.2024
Nejintimnější, a zároveň nejtajemnější hudební festival v Česku? Co z něj zůstalo a jaké to bylo, jaké to bude, v rozhovoru se dvěma zakladateli. Miro.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.
redakce 11.12.2024
Nahrávka je o tom, jak se dostat z toxického vztahu, a vznikla během dvou let na cestách autobusem. Hudba jak na taneční parket, tak na dlouhou jízdu.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.