Dantez | Články / Seriály | 11.06.2020
V době, kdy přední metalové weby dávají na odiv zejména hardcoreové skupiny s předponou „post“, stále existují i ty, které drhnou žánrové variace v jejich špinavé, zatuchlé, zpátečnické podobě – takové, která nemá daleko od sklepů a garáží, kde kapely dávají svým výplachům podobu. Pittsburští Skeleton se k tomuto outsiderství hrdě hlásí – kombinují tvrdý punk koketující s metalovou robustností a esencí black metalu beze snahy o jakoukoliv skladatelskou progresi. Od první vteřiny rozráží vše v dohledu a do posledního kopáku nepolevují. Druhý singl Mark of Death z debutu, který vydává label 20 Buck Spin, je toho důkazem.
Skeleton na sebe upozornili dvojicí EPs, které i navzdory úmyslně bídnému zvuku dokázaly strhnout do kotle. Skrze zkreslenou a přepálenou produkci proniká nekompromisní tah na bránu, míchá se zde cit pro primitivní riffy po vzoru ranných Celtic Frost, deathmetalová hutnost středního tempa jako od Bolt Thrower a d-beatové jádro starých Discharge. Funkční formuli doplňuje řezavý vokál, který působí jako ztrápenější verze Johnnyho Rottena. Ortodoxním songwritingem i obalem eponymní nahrávky Skeleton stvrzují, že si své prvoplánové, ale o to vděčnější jméno zaslouží.
Mark of Death napovídá, že Skeleton se od zajetého dřevního autorství zcela neodklání, spíše sofistikují produkčně zvukovou stránku, která sílu materiálu umocňuje – kytary jsou mohutnější, bicí hutnější, zjevně podle mustru švédské oldschool deathmetalové školy. Příznivce předchozí útlé tvorby druhý singl potěší. Narozdíl od prvního tracku Catacombs se vrací zpátky a namísto přímější blackmetalové polohy s větším citem pro atmosféru a kytarové tremolo si od začátku razí cestu variací na hardcore/punkové bicí s dvojšlapkou a hrubozrnnými riffy. Lehce překvapuje přechod v polovině, který skladbu láme do thrashové polohy středního tempa, ale nijak neubírá nastolenému náboji. Vokál od předešlé punkové stylizace působí deathmetalověji – skoro jako přiškrcený Chuck Schuldiner z kultovních Death. Celou skladbu zastřešuje death’n’rollový vibe, připomínající klasické Entombed i vyhraněnější Driller Killer. Skeleton neinovují, ale o to více baví. A pokud první dvě skladby avizují sound desky, bude o patřičně násilnou zábavu postaráno.
Skeleton - s/t (20 Buck Spin, 2020)
album na Bandcampu
redakce 17.11.2024
Altpopová zpěvačka Sarah Kinsley vystoupí poprvé u nás, na zážitek vás naladí playlist jejích oblíbených skladeb.
Michal Pařízek 15.11.2024
Rád jezdím na školní debaty. Zvláštní je, že téměř pokaždé mě vyučující varují, že moc otázek nepřijde, ale většinou to bývá naopak.
redakce 14.11.2024
Novou desku, která výrazně vyčnívá nad ostatní letošní releasy, přivezou už 19. listopadu do Bike_Jesus, kde vystoupí spolu s Pain of Truth.
redakce 13.11.2024
Filmové tipy od programové ředitelky kameramanského festivalu.
redakce 12.11.2024
Letos to bylo tak nabité, že jsme sotva stihli na jídlo... A nezapomeňte, že se pár drobků z Le Guess Who? objeví v nejbližších dnech také v Praze.
redakce 12.11.2024
Jakou hudbu poslouchají a kde hledají inspiraci tvůrci, kteří se staví proti uhlazeným moderním trendům? V sobotu v Praze.
redakce 11.11.2024
Stadionová kapela nehraje v klubu každý den. Nepropásněte.
redakce 08.11.2024
Co kromě koček, tequilly, radosti z objevování nových měst a dvou společných nahrávek spojuje tyhle holky, které již podruhé vystoupí v Praze pod hlavičkou Heartnoize?
redakce 04.11.2024
Nerada škatulkuju, nechávám se překvapit. Miluju chvíle, kdy hudba prochází každým koutkem mého bytí – v ten moment na žánru vůbec nezáleží, říká Nika a vybírá.
Michal Pařízek 01.11.2024
Día de muertos, Dušičky, Halloween, všechno jedno. Dneska vyšla nová deska The Cure. Zajímalo by mě, zda to bylo plánované, nebo to tak prostě dopadlo.