Dantez | Články / Seriály | 11.06.2020
V době, kdy přední metalové weby dávají na odiv zejména hardcoreové skupiny s předponou „post“, stále existují i ty, které drhnou žánrové variace v jejich špinavé, zatuchlé, zpátečnické podobě – takové, která nemá daleko od sklepů a garáží, kde kapely dávají svým výplachům podobu. Pittsburští Skeleton se k tomuto outsiderství hrdě hlásí – kombinují tvrdý punk koketující s metalovou robustností a esencí black metalu beze snahy o jakoukoliv skladatelskou progresi. Od první vteřiny rozráží vše v dohledu a do posledního kopáku nepolevují. Druhý singl Mark of Death z debutu, který vydává label 20 Buck Spin, je toho důkazem.
Skeleton na sebe upozornili dvojicí EPs, které i navzdory úmyslně bídnému zvuku dokázaly strhnout do kotle. Skrze zkreslenou a přepálenou produkci proniká nekompromisní tah na bránu, míchá se zde cit pro primitivní riffy po vzoru ranných Celtic Frost, deathmetalová hutnost středního tempa jako od Bolt Thrower a d-beatové jádro starých Discharge. Funkční formuli doplňuje řezavý vokál, který působí jako ztrápenější verze Johnnyho Rottena. Ortodoxním songwritingem i obalem eponymní nahrávky Skeleton stvrzují, že si své prvoplánové, ale o to vděčnější jméno zaslouží.
Mark of Death napovídá, že Skeleton se od zajetého dřevního autorství zcela neodklání, spíše sofistikují produkčně zvukovou stránku, která sílu materiálu umocňuje – kytary jsou mohutnější, bicí hutnější, zjevně podle mustru švédské oldschool deathmetalové školy. Příznivce předchozí útlé tvorby druhý singl potěší. Narozdíl od prvního tracku Catacombs se vrací zpátky a namísto přímější blackmetalové polohy s větším citem pro atmosféru a kytarové tremolo si od začátku razí cestu variací na hardcore/punkové bicí s dvojšlapkou a hrubozrnnými riffy. Lehce překvapuje přechod v polovině, který skladbu láme do thrashové polohy středního tempa, ale nijak neubírá nastolenému náboji. Vokál od předešlé punkové stylizace působí deathmetalověji – skoro jako přiškrcený Chuck Schuldiner z kultovních Death. Celou skladbu zastřešuje death’n’rollový vibe, připomínající klasické Entombed i vyhraněnější Driller Killer. Skeleton neinovují, ale o to více baví. A pokud první dvě skladby avizují sound desky, bude o patřičně násilnou zábavu postaráno.
Skeleton - s/t (20 Buck Spin, 2020)
album na Bandcampu
redakce 16.12.2024
Jaké hudební tipy nám dal začínající autor a fanoušek popkultury vyžívající se v antihrdinech?
redakce 11.12.2024
Nahrávka je o tom, jak se dostat z toxického vztahu, a vznikla během dvou let na cestách autobusem. Hudba jak na taneční parket, tak na dlouhou jízdu.
redakce 06.12.2024
S členy kapel jako Got a Wolf a Beps’n’Johnnies oprašují zvuk HM-2 zlověstnými melodiemi, které tematizují smrt i hledání smyslu života. Marnost nad marnost!
redakce 02.12.2024
Loni vydala debutové EP, vyhrála festival Riversound a odehrála koncert v Berlíně, letos na jaře zveřejnila další EP Madame Passanda. Co mají teď, co bude dál?
Michal Pařízek 29.11.2024
Pevně doufám, že mi těch sedm dní v Seville ještě nějakou dobu vydrží. Mír, zen, tapas.
redakce 22.11.2024
Do ouška od Animal Music – podzimní edice.
redakce 17.11.2024
Altpopová zpěvačka Sarah Kinsley vystoupí poprvé u nás, na zážitek vás naladí playlist jejích oblíbených skladeb.
Michal Pařízek 15.11.2024
Rád jezdím na školní debaty. Zvláštní je, že téměř pokaždé mě vyučující varují, že moc otázek nepřijde, ale většinou to bývá naopak.
redakce 14.11.2024
Novou desku, která výrazně vyčnívá nad ostatní letošní releasy, přivezou už 19. listopadu do Bike_Jesus, kde vystoupí spolu s Pain of Truth.
redakce 13.11.2024
Filmové tipy od programové ředitelky kameramanského festivalu.