Jiří Mališ | Články / Reporty | 04.06.2017
Nad koncertem dánských rockerů se vznášely tři velké otazníky. Frontman Jonas Bjerre mi v únorovém rozhovoru (Full Moon #72) prozradil, že si ještě není jistý, jak se poperou s živou produkcí nového alba Visuals. Já se naopak strachoval o to, jak se typicky energická kapela vypořádá se sedícím publikem. A diváky zase zajímalo, které z písní, jež Mew v minulém století katapultovaly mezi evropskou rockovou špičku, ustoupí skladbám z nového alba.
Na domácí půdě se dánská pětice představila bez předkapely a set zahájila novými písněmi In a Better Place a 85 Videos. Jestli byla z desky cítit pohádkovost a barevnost, naživo veškeré náznaky éteričnosti ustoupily syrovému rocku. Ten doprovázel kouzelný falzet Bjerreho a charakteristicky zvláštní vizualizace na pozadí, sázka na osvědčené prvky z předešlých let se vyplatila. Mew jsou rození rockeři a v tvrdším kabátě nové skladby skvěle zapadly mezi starší repertoár. Když pak přišla řada na první “klasiku” Special, celý sál začal tleskat do rytmu, což dalo vyniknout dokonalé akustice divadla.
Vstřícnost obecenstva kapelu nakopla a ožil zejména kytarista Mads Wegner. Svým poskakováním a pobíháním po pódiu doplnil skromný projev Bjerreho, který pouze nesměle děkoval mezi skladbami. Jakkoliv jsou vypjaté emoční projevy Dánům cizí, nikdo se neubránil alespoň energickému poklepávaní nohou, místy se i tančilo vsedě. Zlatým hřebem pak bylo zodpovězení třetího otazníku. Čtyři hlavní pilíře koncertů Mew se od posledního koncertu nezměnily. Stejně jako na Roskilde Festivalu 2015 zazněly na závěr hity 156 a Am I Wry? A ultimátním finišem byl jako obvykle devítiminutový epos Comforting Sounds, následovaný téměř nekonečným potleskem. Samozřejmě vestoje.
Mew (dk)
28. 5. 2017 Det Kongelige Teater, Kodaň, Dánsko
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.