Jana Vondrušová | Články / Reporty | 08.10.2014
Je sobotní večer, tak proč sedět doma? Výhled na Prahu a dobrá muzika, kombinace, která nemá chybu. A ani nám nevadí, že se zapadajícím sluncem se venku dělá zima. Dáme si něco na zahřátí a bude fajn. Nevím, kolik z vás zná kapelu Travis O´Neill and His Cardinal Sins. Travis je sice Ir usazený v Praze a jeho hudba nemá s tím, co si představíme pod irskou muzikou, nic společného. Je to country, ale není to country, je to folk, ale není to folk. Něco mezi.
Koncert začal svižnějšími skladbami, v nichž se pomalu ale jistě prosazoval druhým hlasem a výbornou kytarou Guy Bennett, Angličan, který v těchto dnech oslavuje roční pobyt v hlavním městě a kterého byste chtěli slyšet zpívat víc. Roky strávené hraním blues se musí projevit. My Woman na první poslech připomněla Girl from North Country v podání Boba Dylana a Johnnyho Cashe a je fakt, že Travisova tvorba z obou jmenovaných vychází. Představili i novější věci jako Grapes of Luvah nebo Beside You, které nachází odezvu hlavně u ženské části publika. Ať už rychlé nebo pomalé, při jejich poslechu se zastavíte, a když zavřete oči, připadáte si jak na procházce po dublinské Grafton Street.
Na úplný závěr, jako přídavek, došlo na skutečnou klasiku, hit Johnnyho Cashe Folsom Prison Blues, ve kterém se Travis s Guyem střídali u mikrofonu a posluchači měli možnost vychutnat si i Bennettovy pěvecké kvality. Ty můžete plně docenit, když přijdete na některý z jeho sólových recitálů. Neváhejte.
Travis O´Neill and His Cardinal Sins (irl/uk/cze)
27. 9. 2014, A divadlo pokračuje, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.