Články / Reporty

V tempu. Ariana Grande

V tempu. Ariana Grande

David Čajčík | Články / Reporty | 06.09.2019

Průhledná ledvinka za osm dolarů, se stejnou cenovkou průhledná taška i kabelka. Nad nabídkou oficiálního webshopu s merchandise Ariany Grande se nelze než pousmát. Pravděpodobně nejpřísnější bezpečnostní opatření na koncertu za historii O2 Areny ale vyvolaly pochopitelně souhlasné reakce. Ostatně od atentátu v Manchesteru neuběhlo tolik času a nakonec v teplém počasí nebylo pravidlo průhledného zavazadla o velikosti A5 tak dramatické.

Popová ikona, nejsledovanější žena Instagramu, nová Mariah Carey… titulů americké zpěvačky bychom našli hodně. Důležité je, že Ariana Grande se v rámci turné k jednomu z největších popových alb poslední dekády – Thank You, Next, ukázala v Praze. A to je vždycky důvod k oslavám. Ostatně na mnoho srovnatelně velkých hvězd Česká republika teprve čeká. A dost možná se nikdy nedočká.

Koncert rozkouskovaný na pět aktů s nahranými audiovizuálními mezihrami, pět převleků, velká kapela, doslova epická scénografie s projekcí pracující výhradně se zaoblenými tvary a navrch kulatý ochoz procházející publikem. Když budu citovat kolegu z Waveu: „Jediná hrana, na které se Ariana pohybovala, byla hrana kýče.“ Je s podivem, že se Grande nechá obklopit celým souborem tanečníků a tanečnic, ale doprovodné vokály má puštěné ze záznamu. V davu tančících těl se občas ztrácí, mnohem zajímavěji působí, když je sama s kapelou jako ve Sweetener nebo Dangerous Woman, a divák se může naplno soustředit bez pocitu vizuální přehlcenosti.

Show ve svižném tempu s mnoha zkrácenými songy či medley. Třiadvacetipísňový set tím prozrazuje to, čím trpí tvorba Ariany Grande především, a to nedostatkem opravdu skvělých skladeb. Tedy nejen chytlavých, s poselstvím a impozantními výškami, ale skutečně výjimečných, neotřelých. Na stylovosti, tempu ani jisté eleganci a naléhavosti to ovšem celku příliš neubralo.

Srovnání s jen o dva týdny dříve vystupující Billie Eilish se samozřejmě nabízí, jakkoliv se obě nachází nachází v naprosto jiné fázi kariéry a přístup ke skládání nemůže být odlišnější. Zatímco Grande nabídla profesionální arénovou show a skvělý pěvecký výkon, koncert Billie Eilish měl spíš feeling hajpované klubovky, ve které Eilish často nebyla ani slyšet. Narozdíl od koncertu sedmnáctileté hvězdy se pocit zásadního okamžiku české koncertní historie u Ariany Grande nedostavil. Pocit spokojenosti spíš ano. A stejně jako zpěvačka ve své poslední písni Thank You, Next děkuje svým expřítelům za to, co ji naučili, nám nezbývá než si z koncertu vzít to dobré. Případně aspoň jednu ze zcela zbytečných konfet.

Info

Ariana Grande (us) 4. 9. 2019 O2 arena, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace