Veronika Wohlrabová | Články / Reporty | 17.12.2017
Předvánoční období je jako dělané pro benefiční akce. Od rasistického žhářského útoku ve Vítkově uplynulo již osm let, ale Natálka stále potřebuje pravidelnou lékařskou péči. Živé kvety hned po útoku nahrály o holčičce píseň Hranice, účastnily se charitativního koncertu v roce 2010 a tentokrát uspořádaly koncert s ambiciózním cílem vybrat dostatek prostředků pro zakoupení vozu, kterým by mohli rodiče Natálku vozit na nezbytná vyšetření. Benefice konaná v útulném obývacím pokoji Studia Alta vlákala návštěvníky na bohatý program pokrývající nejrůznější žánry.
Koncert otevřelo seskupení Jarda Svoboda + Holy Fanda & The Reverends. Oba pánové vydali sólové desky, na kterých si vzájemně hostují, a tak je i na živých vystoupeních můžete vidět pohromadě. Písničkář Svoboda, kterého znají fanoušci coby zakládajícího člena (prozatím spícího) Trabandu, se svým harmoniem doplňuje jinak těžko zařaditelný alternativně-country repertoár Reverendů.
Živé kvety snad ani neumí hrát na menší než stoprocentní výkon a tento večer to platilo dvojnásob. Lucia Piussi umí uhranout publikum a díky textům, pokrývajícím nejen stálý světobol lásky, bezútěšnou politickou situaci, ale i témata rasismu a všedního života, dokáže promlouvat k publiku napříč generacemi. Nechyběla ani ochutnávka nových skladeb. První z nich, Gejza, připravila na následující Terne Čhave nejen pojmenováním po frontmanovi, ale i pro Živé kvety netradičním zvukem inspirovaným romskou hudbou. Tu druhou, Navždy, mohli fanoušci slyšet už před měsícem v Unijazzu.
Třetím bodem programu byli očekávaní Terne Čhave. Za tónů prvních komornějších skladeb svolali zbytek svých kolegů na stage a večírek mohl začít. Jestli Živé kvety publikum rozezpívali, Terne Čhave se postarali o jejich roztancování. Jejich vlastní definice hraného žánru – "rom'n'roll" – je více než vystihující. Bendigovi celé osazenstvo Alty doslova klečelo u nohou (nejednou), což taky trochu vysvětluje, proč se prostor vylidnil ještě před závěrečnými Byl pes. Ústřední postava Psa Tomáš Zíka si svým rozervaným hlasem zbylé přítomné okamžitě získal a další odchody zastavil. Finálního folkového unplugged koncertu mezi diváky se pak dle libosti účastnili muzikanti z předešlých kapel. Krásné to bolo.
P. S.: Pokud někdo na koncert nemohl dorazit, má letos poslední šanci vidět Živé kvety v Bratislavě na Vánočním koncertě v Klubu pod lampou dvaadvacátého prosince. I z tohohle koncertu poputuje výtěžek pro potřeby Natálky.
Benefiční koncert pro Natálku
Jarda Svoboda + Holy Fanda & The Reverends, Živé kvety, Terne Čhave, Byl pes
15. 12. 2017 Studio Alta, Praha
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.