woko | Články / Reporty | 22.01.2014
Smyčce do post-rocku patří a až budu prezidentem, tak to uzákoním. Godspeed You! Black Emperor snad nikomu představovat nemusím, Yndi Halda mi nedávají spát ani po 9 letech (bože můj, devět let!) a teď je řada na ukrajinských Krobak, aby naskočili na stejnou loď. A jestli nebudou zrovna držet kormidlo, rozhodně obstarají plachty.
V dejvické Klubovně večer načínal kytarista z Krobaku Igor Sidorenko se svým projektem Voida. Normálně je Voida hudba s plnou parádou - o bicí, kytary a zpěv se stará sám Igor. Kluby ale obšťastňuje pouze se španělkou a můžu říct, že se mi to líbilo i víc. Dablér Xindla X se skromně přivítal s poloprázdným parketem a během půl hodiny přehrál snad všechno, co jako Voida natočil. Obdržel jen vlažný potlesk, ale i jemu bylo jasné, že na folk moc lidí ten večer neukecá. Najděte si na Bandcampu song Alone, ať víte, o co jste přišli.
Domácí repertoár obstarávali pivem posilnění Meccaverius Society. Ti za svůj mix psychedelie, post-rocku, saxofonu a technických problémů od spíše vyděšeného publika schytávali pozdvižená obočí, ale jakmile se rozjela projekce a kapela se zahřála, bylo to něco úplně jiného. Svoji energii dokázali přenést mezi lidi a vracel se jim bouřlivý potlesk. Už jen kvůli jejich výrazu a radosti, že si můžou spolu zahrát, jsem si je rád poslechl.
Hlavní hvězda večera zaplnila Klubovnu obstojně, až jsem z toho byl (příjemně) překvapen. U tuzemské koncertní premiéry jsem čekal pár minut otrkávání s obecenstvem, ale krutě jsem se mýlil. Houslím prostě nikdo neodolá. Od první minuty se to začalo v publiku komíhat, tu druhou nastalo peklo. Dva muži a dvě ženy na pódiu rozohnili všechny přihlížející a dobrou hodinu je drželi v tranzu. Nikdy nezapomenu na výraz kapely, když dohráli první skladbu a všichni pod pódiem vybuchli naprostou euforií. Loňské album Little Victories je postrockové zlato a naživo to nebylo jiné. Kdybychom měli květiny, házeli bychom je. Ten večer jsem si připomenul, proč tak miluju post-rock.
Krobak (ukr) + Voida (ukr) + Meccaverius Society
13. 1. 2013, Klubovna, Praha
foto © Šimon Havel (další fotografie tady )
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.