Jakub Béreš | Články / Reporty | 23.10.2016
Je celkem běžné, že si zahraniční kapely berou na tour nadějné začínající hudebníky. Jen málokdy se však stane, že jako support vystoupí někdo, jehož koncert byste si nenechali ujít, ani kdyby vystupoval sólo, ideálně třeba na Sedmičce. A klidně by to mohlo stát stejně… Takovým talentem je i v Londýně usazený tajuplný písničkář Douglas Dare. Na své konto si před pár týdny připsal druhou desku Aforget a z ní zahrál většinu písní. Mladík v proužkované kombinéze a s načesanou pěšinkou sice vypadal na první pohled plaše, ale ve chvíli, kdy začal zpívat, se proměnil v sebevědomého hudebníka s úchvatným přednesem. Pokud patříte k fanouškům Woodkida, tak by vám rozhodně neměly uniknout ani Dareovy černobílé videoklipy. Paralelu se starším umělcem můžeme najít i po hudební stránce. Namísto velkolepých smyčcových aranží si ale Dare vystačí s párem synťáků a pianem, které je vedle hlubokého vokálu jeho dalším poznávacím znamením. Po koncertu mi navíc prozradil, že by se do Prahy moc rád vrátil začátkem příštího roku znovu, tak snad. Slabá půlhodina byla totiž příliš krátká.
To Wild Beasts se v Praze objevili už podruhé. Pět let je ale dlouhá doba, a tak se do Lucerna Music Baru vrátili hned s dvěma novými deskami. Z aktuální Boy King zaznělo nejvíce písní, tudíž i její cover zdobil pódium. Plachta s prázdným obličejem kyborga byla podsvětlena monitorem, takže z očí a úst šlehalo červené světlo. Na úvod zazněl poslední singl Big Cat, ve kterém se ukázaly mimořádné hlasové možnosti obou zpěváků. Bohužel stranou šly pozvolné melodické pasáže, které byly naživo zbytečně uspěchané, jako kdyby Wild Beasts hráli na festivalu a snažili se mermomocí zalíbit náhodným posluchačům. V Lucerně ale byli fanoušci, které kapela posbírala za osm let své existenci. Ještě větší zklamání představovala skladba We Still Got The Taste Dancin' on Our Tongues, která zazněla v ještě rozevlátější podobě a bez charakteristické intimity. Po chvíli se však sál naladil na stejnou vlnu a pochopil záměr kapely předvést se v živější a radostnější poloze.
Nejpřirozenější byli Wild Beasts ve svižnějších písních, které stály na zpěvu obou protagonistů. A bylo jedno, jestli se jednalo o nové skladby jako 2BU, Colossus nebo staré hity typu Hooting & Howling či King’s Men, jemuž patřil strhující závěr koncertu. Křečovitě působily některé nové skladby s dominující ostrou kytarou a kýčovitými samply. Nejvíce vyčnívala Tough Guy, kdy se z kamarádské partičky stala banda protivných namachrovanců, kteří křičeli prázdné hlášky hecující dav pod pódiem. Takových momentů nebylo naštěstí tolik, takže jste to Wild Beasts ve finále odpustili.
Wild Beasts (uk) + Douglas Dare (uk)
21.9. 2016 Lucerna Music Bar, Praha
foto © Martin Chochola
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.
Filip Peloušek 22.10.2024
Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“
Mišo Berec 22.10.2024
Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.
Akana 21.10.2024
Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.
Jiří V. Matýsek 20.10.2024
„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.
Veronika Miksová 17.10.2024
Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.