Martin Řezníček | Články / Reporty | 12.11.2016
Při náhodném poslechu australské skupiny Wolfmother se dost pravděpodobně dostaví pocit, kdy si člověk říká: „Tuhle písničku, sakra, odněkud znám,“ ale není schopen dopátrat, odkud. Nervové spojení se muselo vytvořit při sledování jednoho z mnoha filmů nebo při hraní jedné z počítačových her, v nichž hity Wolfmother zazněly. Praha měla šanci spatřit jejich hardrockový nářez vůbec poprvé a zaplněné Roxy bylo důkazem, že se na něj těšila už hodně dlouho.
Otvíračka Victorious byla funkční roznětkou, částečně však padla za oběť dolaďování zvuku. S následující New Moon Rising začala teplota v sále povážlivě stoupat a při třetí Woman (kterou ostatně pár podnapilých fanoušků prozpěvovalo už před koncertem) sál naplno explodoval. Kotel do sebe začal nabalovat všechny pařbychtivé teenagery i třicátníky, kteří si vydechli jedině, aby mohli sborově zapět: „Won't you take me to the – to the gypsy caravan?“
Frontman Andrew Stockdale není z těch, co by jen stáli a valili do publika sedmdesátkové riffy, spoléhaje se na nesmrtelný sexappeal muže s kytarou. Takže vždy, když měl šanci se na chvíli odtrhnut od mikrofonu, potěšil sebe i své fanoušky siláckých gestem nebo pódiovou gymnastikou. Jeho plantovský ječák si udržel sílu po celou dobu, jen někdy zanikal v houšti nástrojů. Pozornost si zasloužil i basák a klávesák Ian Peres pro svoji schopnost hrát na oba nástroje najednou.
Když se koncert přehoupl přes polovinu a došlo na hity California Queen či Dimension, utírání potu (svého nebo cizího) už dávno ztratilo význam. Pokud ale člověk unikl z kotle, energie se kamsi vytratila; a přestože se muzikanti nijak neulejvali, nedokázali z materiálu vymačkat o nic víc, než kolik bylo vloženo do skvělých studiových nahrávek - museli spoléhat na živý stroj pracující pod pódiem. Očekávání bylo prostě větší.
Nejvíc kulervoucím zážitkem večera tak překvapivě byla živá verze songu Runaway předskakujích Mother’s Cake.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.