Články / Reporty

Wolfmother: Kdo pohání živý stroj?

Wolfmother: Kdo pohání živý stroj?

Martin Řezníček | Články / Reporty | 12.11.2016

Při náhodném poslechu australské skupiny Wolfmother se dost pravděpodobně dostaví pocit, kdy si člověk říká: „Tuhle písničku, sakra, odněkud znám,“ ale není schopen dopátrat, odkud. Nervové spojení se muselo vytvořit při sledování jednoho z mnoha filmů nebo při hraní jedné z počítačových her, v nichž hity Wolfmother zazněly. Praha měla šanci spatřit jejich hardrockový nářez vůbec poprvé a zaplněné Roxy bylo důkazem, že se na něj těšila už hodně dlouho.

Otvíračka Victorious byla funkční roznětkou, částečně však padla za oběť dolaďování zvuku. S následující New Moon Rising začala teplota v sále povážlivě stoupat a při třetí Woman (kterou ostatně pár podnapilých fanoušků prozpěvovalo už před koncertem) sál naplno explodoval. Kotel do sebe začal nabalovat všechny pařbychtivé teenagery i třicátníky, kteří si vydechli jedině, aby mohli sborově zapět: „Won't you take me to the – to the gypsy caravan?“

Frontman Andrew Stockdale není z těch, co by jen stáli a valili do publika sedmdesátkové riffy, spoléhaje se na nesmrtelný sexappeal muže s kytarou. Takže vždy, když měl šanci se na chvíli odtrhnut od mikrofonu, potěšil sebe i své fanoušky siláckých gestem nebo pódiovou gymnastikou. Jeho plantovský ječák si udržel sílu po celou dobu, jen někdy zanikal v houšti nástrojů. Pozornost si zasloužil i basák a klávesák Ian Peres pro svoji schopnost hrát na oba nástroje najednou.

Když se koncert přehoupl přes polovinu a došlo na hity California Queen či Dimension, utírání potu (svého nebo cizího) už dávno ztratilo význam. Pokud ale člověk unikl z kotle, energie se kamsi vytratila; a přestože se muzikanti nijak neulejvali, nedokázali z materiálu vymačkat o nic víc, než kolik bylo vloženo do skvělých studiových nahrávek - museli spoléhat na živý stroj pracující pod pódiem. Očekávání bylo prostě větší.

Nejvíc kulervoucím zážitkem večera tak překvapivě byla živá verze songu Runaway předskakujích Mother’s Cake.

Info

Wolfmother (au), Mother’s Cake (at)
10. 11. 2016, Roxy, Praha

foto © Romana Kovacsova

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace