Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 29.01.2020
Mongolská kapela The Hu míchá tradiční způsob zpěvu a místní náměty s hardrockovým přístupem. A jejich svojský folk-metal plní sály po celém světě. Ten pražský v Lucerna Music Baru nevyjímaje. Vyprodáno bylo dlouho dopředu, stačil internetový hype a set na Rock for People.
Pověsti o zajímavém a originálním hudebním uskupení přitáhly do klubu značně nesourodé publikum sahající od echt-metalistů přes hipstery až ke starším rockerům a milovníkům onačejší hudby. A tady m.ohl celý koncert narazit – než totiž došlo na asijský fenomén, byla tu předkapela. Fire from the Gods překvapili houpavým hip hopem říznutým metalem a nijak objevný hudební projev si získal značnou odezvu.
fotogalerie z koncertu tady
Pokud někdo do Lucerna Music Baru zavítal na The Hu coby atrakci, musel být příjemně překvapen. Hudební kvalita je zřejmá, přímočará, výhrůžně dunící rytmika s citem pro vlastní kořeny strhává. Tradiční nástroje střídmě doplňovala elektrická kytara a basa, které celkový výraz posouvaly lehce do metalu. Co na tom, že texty a pár slov mezi skladbami jsou pro devadesát procent posluchačů nesrozumitelné. The Hu přehráli debutové album, hitový singl, který jim otevřel dveře do širšího světa, The Wolf Totem, zazněl hned dvakrát. Poprvé v nezničitelném kombu s Yuva Yuve Yuve Yu, podruhé jako přídavek.
The Hu jsou na pódiu naprosto sebejistí a sebevědomí. Na to, že o nich nebylo před pár lety ani vidu ani slechu, se dokázali velmi rychle adaptovat na pozici de facto rockových stars. Skromní, a přece výbušní, opanující sál kouzlem, které jen tak někdo nemá.
The Hu (mgl) + Fire from the Gods (us) 27. 1. 2020 Lucerna Music Bar, Praha
foto: Valdemar Bednarz
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.