Foto: Anet Jursová | Galerie | 31.03.2024
Bylo to téměř na týden přesně, co Annet X vystoupila v ostravském Barráku, tenkrát ještě s Radimem. Po roce se toho změnilo hodně. Klub zůstal stejný, ale vlastně úplně jiný, v jiné poloze, v jiné výšce a s jiným partnerem přijela i Aneta Charitonova.
Barrák opustil Havlíčkovo nábřeží loni v květnu a člověk by si říkal, jak chytrý tah to je, když i přespolní vidí, že to místo takhle dobře, účelně i frekventovaně nevypadalo od samých devadesátek. Dock, Provoz, téměř uzavřená ulice, osvětlené nábřeží, kulturní zóna. Paradoxně přesunem do Přívozu získal nejednu přidanou hodnotu, od nedalekých tramvajových rozjezdů, blízkého Hlaváku až po možnost parkování. A hlavně samotnou destinaci, bývalou sokolovnu. Jeden by nevěřil, že se něco takového ještě v Ostravě najde, a nový nájemce velmi dobře vytušil možnosti členitého a poměrně rozlehlého prostoru. Velký sál, hospoda s menší stagí, chodby, kuřárna, zahrada. Tady můžete dělat metalový festival i „tuctovou trapovou produkci“, jak se kdekomu brká, když slyší placatou hajtku.
Nebezpečí klasického sálu pro tisíc lidí s ochozy a vyšším podiem je v tom, že pokud nepřijde dost lidí, je to hrozně vidět. To hrozilo ještě půlhodinu před začátkem, kdy se omladina pošťuchovala na snaživé duo Stany & Deynyel, které jelo romantický pop-rapík. Pak sice nebylo plno, ale lidí bylo oproti minulému roku násobně více, generačně napříč. Intro Zavři oči jako by bylo psané přímo jako otvírák live setu. NobodyListen vysazený ještě o něco výš za strojkama, Annet X tančící pod ním, za ním, vedle něj a tak nějak i nad ním. Nad nám všema. Její nástup provázelo pištění a další jurodivý aplaus, následovala performance kombinující pěvecké a taneční vystoupení s prvky varieté, kabaretu a striptýzu. Metat přemety na podvazkové šňůrce lascivnosti je těžká disciplína, ještě těžší je u toho přesvědčovat, že v prvé řadě jde o zpěv, že nic tu není „jen jako“, jen jako samolibý doplněk sebevědomé dominy.
Letmé dotyky, polibky protagonistů byly stejně tak spočítané jako náhodné, tracky jako Noční kontakt nebo Dotkni se mě provází tohle choreo naprosto přirozeně. Annet X ovládá schopnost pohybovat se účelně, efektivně i efektně, oslovovat publikum bez halekavých hajpovaček, dávat na odiv suverénní zpěv, kterému je do jisté míry jedno, jestli se pohybuje mezi oldschoolovými groovy, trapshitovým tlaskáním nebo tučnějšími houseovými beaty. Celkový výraz je odzbrojující a svým způsobem vlastně minimalistický. Problém s featuringy tak ani žádný nebyl, protože i kdyby nezazněl Nik Tendův vokál v songu Taksemitolíbí, bude vám to jedno. Starší skladby se nijak nevydělovaly od těch nových, set byl tak organický, jak nenápadný zůstával NobodyListen v roli pokladače dancefloorových krytin. Byl syrový, měkký i jako houba reagující na okolní milieu, zatímco Annet X působila jako vodní živel všude kolem. Odezva byla s každým dalším trackem extatičtější, set zase příliš krátký, navzdory přídavku. „Nikdo mi nemůže říct, že jsem mu nedala dost…“ (C. K.)
Jaromír Krátký 17.12.2024
Koncert, který završil hudební soustředění autorské čtveřice.
Jan Svora 17.12.2024
Kabinet Múz byl zasvěcený různým podobám tvrdé kytarové hudby.
Lucia Banáková 16.12.2024
Vianočná besiadka v podaní Mutantov.
Jan Svora 16.12.2024
Letní kapela představila nové album Jako pes.
Tomáš Bulánek 15.12.2024
Bratislavský Pink Whale hostil premierovo Hackedepicciotto.
Filip Taufer 13.12.2024
„Sick of the blues. I’m in love with my life again,“ bylo na kšiltovce, která se během koncertu vyprodala.
Adéla Michalčíková 12.12.2024
Vytančete díru do země.
Sofia Elchina 12.12.2024
Francouzské disco v plném proudu.
Tyn Týna 12.12.2024
Probudila jsem se ve snu.
Minka Dočkalová 11.12.2024
Osmý ročník multimediálního projektu SkARTovačka.