redakce | Zprávy / Nové desky | 27.11.2019
Hodně se změnilo ode dne, kdy se brněnská kapela Guilty Echoes přihlásila do soutěže 1band2play. Tehdy ještě kvartet s debutovým EP na kontě stál na pomyslném začátku své kariéry, když začala sestava skřípat a přišla kreativní pauza. Rok a půl po vítězném setu na Full Moon Stage 2018 v rámci festivalu Colours of Ostrava se Guilty Echoes vrací, tentokrát jako trio, aby zužitkovali druhou půli výhry, kterým se stává debutová deska Learning to Swim. Album vychází 12. prosince prostřednictvím platformy Full Moon Forum a pokřtěno bude v Praze i v Brně.
„Na základce jsem přišel k metalu, poslouchal Slipknoty a Korny, strašně jsem chtěl hrát na basu jako basák z Korn. Pak jsem viděl hrát Thurstona Moorea a říkal si, já vlastně nemusím hrát na kytaru, můžu na ni jen dělat bordel a může to znít skvěle. Tak jsem si od kamaráda půjčil na dva týdny akustiku a vrátil mu ji za šest let,” říká o svém hudebním vývoji v rozhovoru pro Full Moon #104 kytarista a zakládající člen kapely Jan Sobko. Přestože zůstal na postu kytaristy sám, zatímco Antonín Mika vyměnil kytaru za baskytaru, přibližuje vrstevnatým zvukem a nekompromisní prací se strunným lomozem novou desku blíže noise rocku. Příchod bubeníka Petera Štímela a zredukování kytar na jednu má za výsledek přímočařejší a syrovější zvuk, pod kterým se producentsky částečně podepsal brněnský hudebník a producent Tomáš Vtípil. Na Learning to Swim zároveň přispěl vokálem a trumpetou, podobně jako Štěpán Pařízek (Ghost of You), hostující v jedné skladbě na syntezátory. Jako nápovědu vyslali Guilty Echoes v půlce léta do světa zběsilý singl City Rains a oproti debutovému EP Upset je to neurvalá jízda na postpunkové vlně.
„Já píšu o tom, že život nesnáším, stejně tak jako sebe a všechny kolem. Lovesong se mi ještě nikdy nepodařil dotáhnout do publikovatelné podoby, takže už to ani nezkouším. Jeden song z nadcházející desky vznikl tak, že jsem byl na Offu a přemýšlel nad kapelou Frankie Goes to Hollywood, přičemž jsem si říkal, kam by to asi Frankie dotáhl, kdyby to nedotáhl do Hollywoodu, ale střílel by si piko na Svoboďáku,“ poodhaluje Antonín Mika pochmurná témata svých textů, za kterými se skrývají záblesky černého, až šibeničního humoru. A Mikův výrazný britský akcent jim rozhodně sluší. Album bude pokřtěno 29. ledna v klubu Bike Jesus na Štvanici ve společnosti německých Ogrom Circus, libujících si v šedesátkové psychedelii, a spřízněných Beps’n’Johnnies, jejichž album Bare Bones si v ten večer také odbude svůj pražský křest. Na domácí půdě Kabinetu Múz budou Guilty Echoes křtít 13.2. spolu s pražskou posthardcoreovou formací FVTVRE a slovenskými Small Town Life.
Guilty Echoes – Learning to Swim
1. Learning to Swim
2. Secret Stories
3. Frankie Goes to Freedom Square
4. City Rains
5. Fade
6. From Silver to Gold
7. The Question Is
8. Spill Out
Guilty Echoes
fb profil
bandcamp
Křty alba:
29. 1. Bike Jesus, Praha + Beps’n‘Johnnies (křest alba Bare Bones) + Ogrom Circus (de) + Vellocet Roll
fb událost
13. 2. Kabinet Múz, Brno + FVTVRE + Small Town Life (sk)
fb událost
Foto © Matěj Krč
Album vychází v rámci projektu Full Moon Forum, který v roce 2019 podporuje Ministerstvo kultury ČR.
redakce 19.12.2024
Každá z uvedených písní nabízí jinou atmosféru, většinově se ale nahrávka nachází v prostředí folku a country.
redakce 18.12.2024
Farba hlasu a poetické texty s intímnymi príbehmi, krivdách či defektoch našej spoločnosti, mu priniesli fanúšikov na Slovensku aj v Čechách.
redakce 17.12.2024
Meta and her noises se inspiruje ikonami jako Lana Del Rey, Lorde a Kate Nash.
redakce 15.12.2024
Skladby jsou neuhlazené, přímočaré a produkčně minimalistické.
redakce 14.12.2024
S novým albem Lambda definitivně opouští stonerové kořeny a vydává se na cestu originálního postrocku.
redakce 13.12.2024
Druhá studiová nahrávka brněnské pětice whyohwhy vznikla ve studiu Tropical Cell Sound.
redakce 13.12.2024
Album otevírá podmanivá skladba Siri tönünnerii od Aldany Duoraan a Tomáše Niesnera.
redakce 11.12.2024
Například tancovatforhours nabízí hyperpopové vokály Klary Wodehn na pozadí hyperaktivních breakbeatů a pulzujících syntezátorů.
redakce 10.12.2024
Ve zvuku 50m znak se potkává melodický hardcore Touché Amoré, dravost Hot Water Music a mnohdy i nálada Dischord kapel poloviny 80. let nebo indie hardcore mutace desek Fucked Up.
redakce 10.12.2024
Všechny skladby vznikly v rámci projektu Beat of the Week, na který EP přímo navazuje.