redakce | Zprávy / Nové desky | 27.11.2019
Hodně se změnilo ode dne, kdy se brněnská kapela Guilty Echoes přihlásila do soutěže 1band2play. Tehdy ještě kvartet s debutovým EP na kontě stál na pomyslném začátku své kariéry, když začala sestava skřípat a přišla kreativní pauza. Rok a půl po vítězném setu na Full Moon Stage 2018 v rámci festivalu Colours of Ostrava se Guilty Echoes vrací, tentokrát jako trio, aby zužitkovali druhou půli výhry, kterým se stává debutová deska Learning to Swim. Album vychází 12. prosince prostřednictvím platformy Full Moon Forum a pokřtěno bude v Praze i v Brně.
„Na základce jsem přišel k metalu, poslouchal Slipknoty a Korny, strašně jsem chtěl hrát na basu jako basák z Korn. Pak jsem viděl hrát Thurstona Moorea a říkal si, já vlastně nemusím hrát na kytaru, můžu na ni jen dělat bordel a může to znít skvěle. Tak jsem si od kamaráda půjčil na dva týdny akustiku a vrátil mu ji za šest let,” říká o svém hudebním vývoji v rozhovoru pro Full Moon #104 kytarista a zakládající člen kapely Jan Sobko. Přestože zůstal na postu kytaristy sám, zatímco Antonín Mika vyměnil kytaru za baskytaru, přibližuje vrstevnatým zvukem a nekompromisní prací se strunným lomozem novou desku blíže noise rocku. Příchod bubeníka Petera Štímela a zredukování kytar na jednu má za výsledek přímočařejší a syrovější zvuk, pod kterým se producentsky částečně podepsal brněnský hudebník a producent Tomáš Vtípil. Na Learning to Swim zároveň přispěl vokálem a trumpetou, podobně jako Štěpán Pařízek (Ghost of You), hostující v jedné skladbě na syntezátory. Jako nápovědu vyslali Guilty Echoes v půlce léta do světa zběsilý singl City Rains a oproti debutovému EP Upset je to neurvalá jízda na postpunkové vlně.
„Já píšu o tom, že život nesnáším, stejně tak jako sebe a všechny kolem. Lovesong se mi ještě nikdy nepodařil dotáhnout do publikovatelné podoby, takže už to ani nezkouším. Jeden song z nadcházející desky vznikl tak, že jsem byl na Offu a přemýšlel nad kapelou Frankie Goes to Hollywood, přičemž jsem si říkal, kam by to asi Frankie dotáhl, kdyby to nedotáhl do Hollywoodu, ale střílel by si piko na Svoboďáku,“ poodhaluje Antonín Mika pochmurná témata svých textů, za kterými se skrývají záblesky černého, až šibeničního humoru. A Mikův výrazný britský akcent jim rozhodně sluší. Album bude pokřtěno 29. ledna v klubu Bike Jesus na Štvanici ve společnosti německých Ogrom Circus, libujících si v šedesátkové psychedelii, a spřízněných Beps’n’Johnnies, jejichž album Bare Bones si v ten večer také odbude svůj pražský křest. Na domácí půdě Kabinetu Múz budou Guilty Echoes křtít 13.2. spolu s pražskou posthardcoreovou formací FVTVRE a slovenskými Small Town Life.
Guilty Echoes – Learning to Swim
1. Learning to Swim
2. Secret Stories
3. Frankie Goes to Freedom Square
4. City Rains
5. Fade
6. From Silver to Gold
7. The Question Is
8. Spill Out
Guilty Echoes
fb profil
bandcamp
Křty alba:
29. 1. Bike Jesus, Praha + Beps’n‘Johnnies (křest alba Bare Bones) + Ogrom Circus (de) + Vellocet Roll
fb událost
13. 2. Kabinet Múz, Brno + FVTVRE + Small Town Life (sk)
fb událost
Foto © Matěj Krč
Album vychází v rámci projektu Full Moon Forum, který v roce 2019 podporuje Ministerstvo kultury ČR.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.