redakce | Zprávy / Nové desky | 03.10.2016
Michaela Antalová - Oblak Oblek Oblúk EP
Michaela Antalová je slovenská bubenice a perkusistka. Momentálně studuje improvizaci a jazz na Norské akademii hudby v Oslu. Tam také natočila koncem minulého a v průběhu letošního roku svoje první sólové EP: "Každý track z trilogie Oblak Oblek Oblúk byl nahrán s jinou posloupností. Oblak je postkompozice z vícera nabalujících se nahrávacích sessions, zatímco Oblek byl nahrán jako bubenické sólo, které bylo následně rozloženo a opětovně složeno v počítači. Oblúk jsme pak vytvořili z jednotlivých zvukových stop postprodukčně spojených do jedné skladby." Michaela koncertuje sólově i s řadou kapel v ČR, na Slovensku a v Norsku. Podílela se na albech skupin Dunajská vlna, Květy, Ankramu, Arará, hraje v Pražském improvizačním orchestru a v duu Antalová/Tarnovski. V Norsku je členkou kapel Fennel, Krtko a Nutela. V prosinci 2015 se na pozvání Marka Fella účastnila jeho rezidence v proslulém londýnském Cafe Oto.
Tarnovski - Tapping, Crinkling & Scratching
Záznam živého ASMR remixu z březnové Silent Night, která proběhla v pražském divadle Ponec. "Fenomén ASMR. Holky s nicky typu LilyWhispers, SoftAnna nebo CuteBunny na svých youtubových kanálech šeptem uspávájí, vyučují řečtinu, léčí migrénu pomocí reiki nebo představují svoje nové boty. Vtělují se do rolí anestezioložek, prodavaček koblih či kadeřnic. V binaurálních ASMR záznamech hrají důležitou roli zblízka sejmuté zvuky dechu, mlaskání a třeba i polibků. A také postupy, které až dosud byly spíše doménou avantgardistů na poli konkrétní hudby a soundartu. Autoři ASMR videí záměrně používají všemožné šelesty, klepání, lupání a cvakání. Ťukají prsty na předměty, šustí papíry, drápají nehty látky…
Na tomhle koncertě nebyl použit žádný hudební nástroj. Klíčovými slovy tu jsou sampling a defragmentace. Tarnovski hraje sólově, s kapelami Gurun Gurun, IQ+1, The Czech Psychedelic Society Manifesto) a s Federselem v projektu Wabi Experience. Věnuje se také scénické hudbě, field recordingu (Prosoxi Skylos), remixování a tvorbě mixtapů (Proč jsme se nepotkali zaživa?, mixy pro Fluid Radio, S13, Headphone Commute). Spolupracoval mj. s japonskými projekty Asuna a Aus, s Mai Mai Mai, Laurou Lunou, Oldřichem Janotou, Aranem Epochal nebo s krautrockery B4. Spolu s Ondřejem Ježkem se podílel na kultovní sérii Casiotone Compilation.
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.