redakce | Zprávy / Pozvánky | 04.02.2015
"Chodím do Bezručových sadů na Vinohradech venčit svého psa. Je tam hospůdka/ restaurace, která se jmenuje Kafárna Na kus řeči. Několikrát jsem ji navštívil a uvnitř se mi skvěle sedělo, chutnalo mi pivo a jejich vynikající hermelín. Hoří tam krb (hlavně v zimě) a z okna je výhled na celé Vršovice a dál směrem na jih. Kolem jsou zelené stromy, keře a tráva (hlavně na jaře a v létě). Kolem není jiná hospoda ani budova, takže jsem Kafárnu našel bez problémů i já. Kafárna Na kus řeči a její okolí je podle mého názoru kouzelné místo, které si zaslouží oživit dobrými lidmi a dobrou atmosférou. Pomozte mi v tom tak, že přijdete na tento koncert. Chtěl bych v Kafárně pořádat v dalších dnech, týdnech, měsících (pak se uvidí) také výstavy, divadlo, outdoor akce a mnoho jiných zajímavých počinů. Hlavně však, chci vytvořit místo pro setkávání lidí. A umění je nejen dobrým prostředkem jak toho docílit," popisuje výběr místa Jiřin Jirák.
Monika Načeva je česká herečka, zpěvačka, šansoniérka a členka Divadla Sklep. Jedná se o jednu z nejslibnějších zpěvaček a šansoniérek české alternativní hudební scény. Její hudební tvorba je výjimečná mimo jiné také tím, že často spolupracuje s řadou předních českých hudebníků a literátů například s Jáchymem Topolem, Michalem Pavlíčkem a dalšími.
Michal Pavlíček, kytarový mág, skladatel svérázných hříček i autor introvertních rockových opusů, stejně jako melodicky silných působivých balad, skladatel symfonické a scénické hudby se zcela původním rukopisem, vyhledávaný producent i mentor mladých hudebníků, je široce respektovanou individualitou, což konečně dokumentuje i řada vítězství a ocenění v odborných anketách.
Britský skladatel, kytarista a zpěvák, Alasdair Bouch, ve své hudbě navazuje na anglické písničkářství založené na textu, parcuje s novým pojetím blues i lehkým rockem. V pomalejších a procítěných písních je slyšitelný odkaz na irského zpěváka a kytaristu Glena Hansarda. Autor však pojímá hudbu po svém. Obrací se na starší vlivy blues i písničkářské tradice a folku v novém hávu. Album je vystavěné hlavně na nevšedních a promyšlených textech, které se stávají největší výšinou. Koncerty Alasdaira Bouche jsou skvělým odpočinkem od starostí všedních dnů. Alasdair dokáže se s publikem úzce svázat, čímž představení nabírají osobního rázu. O tom jak skvělý je Alasdair hudebník se můžete přijít přesvědčit do Kafárny Na kus řeči 25.2. 2015, kdy jako host vystoupí před Michalem Pavlíčkem a Monikou Načevou.
Monika Načeva + Michal Pavlíček
Support: Alasdair Bouch (uk)
25. 2. 2015 19:00
Kafárna Na Kus Řeči II, Praha
www.facebook.com/events/491898814283581
www.facebook.com/Monika.Naceva
www.michalpavlicek.com
www.facebook.com/alasdairbouch
redakce 27.12.2024
Naštvaný postpunk, dramatické kytary, zastřené zpěvy. Trošku shoegazu, psychedelie.
redakce 25.12.2024
Inspirován jmény jako Joesef, Phoebe Bridgers anebo Sam Fender skládá hudbu, která je osobní i osobitá.
redakce 23.12.2024
Všechno si dělá sám, od nahrávání, produkce, mixů až po marketing. A proto je to všechno tak jedinečné.
redakce 20.12.2024
Americký skladatel Rafael Anton Irisarri vytváří své kompozice z vrstev bujných a přitom éterických zvuků, do nich své posluchače zabalí jako do peřiny.
redakce 20.12.2024
Charakter Moin jako vedlejšího projektu se změnil nejpozději v roce 2021, kdy duo doplnila bubenice Valentina Magalleti.
redakce 19.12.2024
Tvorba amerického sesterského dua Sierry a Biancy Casady alias CocoRosie v sobě unikátním způsobem spojuje prvky popu, blues, elektroniky, hip hopu a opery.
redakce 15.12.2024
Tato píseň z chystaného alba přináší směs melancholie, intimity a inovativního hudebního přístupu.
redakce 14.12.2024
Hudba kapely Moře dní je vystavěná na základech psychedelie a popového písničkářství a čerpá z vlivů Deža Ursinyho, Mac DeMarca nebo The Brian Jonestown Massacre.
redakce 12.12.2024
Nyní přichází s výjimečnou spoluprací s norským tubistou Danielem Herskedalem a studenty FAMU.
redakce 11.12.2024
Koncept Hihihahaholek je založen na zkoumání dívčího světa, který dokáže přetvářet autorky v jakási jejich „růžová, superdívčí” alter ega.