redakce | Zprávy / Festivalové | 01.11.2018
Dvaadvacátý ročník Ji.hlavy je za námi. Návštěvnost festivalu překonala minulé ročníky bezmála o tisícovku „hlav“ – letos na Vysočinu přijelo více než pět tisíc akreditovaných návštěvníků. Celkem pak ji.hlavský program navštívilo čtyřicet tisíc lidí. Festivalový program uvedl 327 filmů v osmi kinosálech a téměř dvě stě diskuzí. Česká dokumentární radost ale pokračuje. V lednu totiž startuje projekt Česká radost v českých kinech.
Na letošní Ji.hlavu přijelo 5310 návštěvníků. Z 327 promítnutých filmů bylo 100 uvedeno ve světové, 17 v evropské a 23 v mezinárodní premiéře. Filmy letos soutěžily v jedenácti sekcích. Promítalo se v osmi kinosálech v Jihlavě i Třešti. Program nabídl sto třicet diskuzí po filmových projekcích a téměř čtyřicet v rámci Inspiračního fóra. To letos hostilo osmdesát hostů z celého světa: nechyběl mezi nimi například polský novinář Adam Michnik, mexická odbornice na vzdělávání Emiliana Rodríguez Morales nebo výše zmíněný starosta města Hirošima Tadatoshi Akiba. Pozornost diváků si získal snímek Svědkové Putinovi Vitalije Manského o současném ruském prezidentovi i Aquarela ruského dokumentaristy Viktora Kossakovského. Z českých snímků pak zaujal vítěz letošní České radosti – Uzamčený svět Karla Žaluda, který reflektuje život ve vězení. Zájmu se těšila také „zóna virtuální reality“, která letos uvítala čtyři stovky návštěvníků. Sekce s názvem Překrásné nové světy nabídla šest stanovišť s interaktivními díly. Ve „VR kině“ pak Ji.hlava promítla osm bloků krátkých filmů a stala se tak největší festivalovou přehlídkou virtuální reality u nás. Pět set deset dětských diváků pak přivítala Ji.hlava dětem. Šestidenní program pro děti nachystal osmnáct bloků workshopů, dvacet jedna filmových promítání a další doprovodný program. Desítky aktivit proběhly také v rámci „industry programu“, určeného pro filmové profesionály. Těch letos do Jihlavy přijelo téměř dvanáct set z celého světa. Proběhl například vzdělávací workshop Emerging Producers, Festival Indentity nebo Konference Fascinace zaměřená na distribuci experimentálních filmů.
V lednu pak dokumentární slavnosti pokračují projektem Česká radost v českých kinech. Čtyři filmy právě ze soutěžní sekce Česká radost půjdou do kin po celé republice. Politickou situaci v současném Orbánově Maďarsku přiblíží film Iluze režisérky Kateřiny Turečkové, prezidentská kampaň Michala Horáčka je tématem filmu Máme na víc režisérů Robina Kvapila a Radima Procházky, o životě sokolů pak vypráví film Dobrý život sokola Bendy. Diváci se mohou těšit i na Pasažéry Jany Borškové, která na letošní Ji.hlavě získala cenu studentské poroty.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
redakce 18.11.2024
Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.
redakce 17.11.2024
James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.
redakce 16.11.2024
Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.
redakce 14.11.2024
Třicátý ročník královéhradeckého festivalu přivítá i Fontaines D.C. nebo Slipknot.
redakce 14.11.2024
Druhá zastávka série odehrávající se v sakrálních stavbách přiveze dva interprety experimentující s kytarou jako komplexním nástrojem pro tvorbu zvuku.
redakce 14.11.2024
Ment se zaměřuje na podporu nových talentů a vytváření příležitostí pro networking v rámci hudebního průmyslu.
redakce 13.11.2024
Festival Next otvorí vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu audiovizuálny umelec Robert Henke s dielom CBM 8032 AV.
redakce 11.11.2024
Hlavní myšlenkou je zvýšit povědomí o nových, mladých, progresivních kapelách a zajímavých projektech domácí hudební scény.
redakce 10.11.2024
Fontaines D.C. je jedna z mála mladých gitaroviek, ktorá dokáže vypredávať desaťtisícové haly a byť headlinerom veľkých festivalov.