redakce | Zprávy / Nové desky | 14.02.2022
„Green Fire byla první skladba, kterou jsem napsala po prvním lockdownu před dvěma lety,“ řekla polsko-čínská hudebnice Ai Fen zkraje letošního roku, když zveřejnila nový singl. Její projekt zaznamenal s debutem postforever (2020) nejeden zahraniční portál a teď je tady důvod, aby zaregistroval i ten další.
Album Daily Grief vznikalo v průběhu let 2020-2021 a „zkoumá smutek nad rámec obecného chápání“. Jde o emoci, která se může stát stejně rutinní jako probuzení. „Během lockdownů a restrikcí jsem se potýkala s pocitem viny za svůj vlastní smutek a apatii. Projevování vděčnosti je často spásou a pandemie mě k téhle praxi nutila. Zároveň však zpochybnila právo cítit se jinak. Tvorba Daily Grief mi umožnila prozkoumat ztrátu potence, síly a tvořivosti, kterou jsem nahlédla optikou smutku. Smutku z toho, že jsem prohrála, že jsem naštvaná, rozzlobená a potřebuji se dostat na místo smíření skrze jeho přijetí,“ říká o hlavním poselství nahrávky Ai Fen.
Daily Grief je experimentálním popovým albem, které se pohybuje mezi žánry, od elektropopu přechází k technu a zpátky, překvapit můžou country prvky, stejně jako ty neoklasické, sakrální, ale i screamo nebo dronové. Došlo na spolupráci s nizozemským producentem Buitenmensem a tuzemským Relaxcore, vokálně se na desce podíleli Andrea Rottin (Oswaldovi), Fourtune (Emily Brandi) a emiznice (Ema Brabcová). Tři skladby byly nahrány živě v Golden Hive Studios.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.