redakce | Zprávy / Pozvánky | 10.12.2019
Po dvou letech se do Prahy vracejí umělečtí a životní partneři Alexander Hacke a Danielle de Picciotto, aby zde představili novinkové album The Current, jež vychází posledního ledna na značce Potomak. Na delší čas to bude poslední příležitost vidět vystoupení této s berlínskou, ale také newyorskou uměleckou scénou nedílně spjaté dvojice, neb Alexander Hacke bude mít v dalším průběhu roku mnoho povinností se svou domovskou skupinou Einstürzende Neubauten – ta totiž bude novým albem a patřičným turné slavit čtyřicet let své slavné existence. Večer v břevnovském Kaštanu otevře pražská skupina Rouilleux, jíž nedávno vyšla skvělá deska Lycanthropic Sounds.
Alexander Hacke a Danielle de Picciotto jsou na cestě již více než deset let a nomádský život, který tento pár vede, se s jejich společnou tvorbou prolnul do nebývale výjimečného tvaru. Dvojice spjatá se skupinami Einstürzende Neubauten, Crime & the City Solution nebo The Ministry of Wolves společně tvoří již od začátku nultých let a během té doby spolupracovali s mnoha dalšími umělci (například také se skupinou The Tiger Lillies). Ale právě jejich vlastní společné nahrávky tvoří naprosto unikátní, do jisté míry deníkovou sérii, již ovlivňují nejen místa a prostředí, v nichž je natáčejí, ale také společenské situace a změny, které Alexander s Danielle během svých cest téměř po celém světě bedlivě sleduje. Aktuální album The Current nahráli v anglickém Blackpoolu, jedné z nejméně gentrifikovaných oblastí Velké Británie.
Pražský projekt Rouilleux vznikl v roce 2009 původně jako sólový pokus multi-instrumentalisty Luboše Rezka, jenž v průběhu let na výtečných deskách Zugwang nebo Scatter Your Soul postupně získal „kapelní“ podobu. Aktuální album Rouilleux Lycanthropic Sounds ze září letošního roku ale znovu zastihlo Rouilleux v jednočlenné sestavě, skvěle přijatá novinka podtrhuje odklon od kytarového zvuku a je postavena zejména na pianu, varhanech nebo syntezátorech. Rouilleux je doma spíše na experimentální scéně, ovšem Lycanthropic Sounds jednoznačně odhaluje pozoruhodný smysl pro nenápadné a neotřelé melodie a také cit pro hit.
hudební srdcovky dua Hackedepicciotto si můžete připomenout v naší rubrice 10 + 1 tady
redakce 05.02.2025
Japonský umělec, DJ a hudebník hraje na několik tradičních i elektronických nástrojů (shamisen, kytara, baskytara, syntezátory, perkuse), z nichž některé si sám vyrobil.
redakce 04.02.2025
Singl Cleopatra má i vizuální zpracování, kterého se chopila Kiti Wullich.
redakce 03.02.2025
Stejně jako dokázal islandský nároďák porazit ten anglický, poráží Ari Eldjárn frontu komiků z mnohem větších zemí.
redakce 02.02.2025
Barcelonský producent a skladatel Raül Refree se pohybuje na pomezí experimentální hudby, populární produkce a filmových soundtracků.
redakce 02.02.2025
První večer bude věnován interpretacím textových partitur z cyklu Für kommende Zeiten.
redakce 01.02.2025
Vizuální zprostředkování bolesti, hluku i zvláštní sounáležitosti fanoušků tvrdé hudby, kteří se z celého světa každoročně sjíždějí v Trutnově.
redakce 31.01.2025
Kapela Laibach měla velký vliv na žánry i popularizaci industriální hudby.
redakce 30.01.2025
Jejich hudba je neúnavným proudem energie, plná nečekaných rytmů a experimentálních zvuků.
redakce 29.01.2025
Kapela si získává publikum syrovými písněmi s punkrockovou dravostí a naléhavými melodiemi.
redakce 28.01.2025
Morgan Garrett označuje svoji hudbu za no metal, tedy hybrid no wave a nu metalu. Je to vcelku výstižné... Punctum zve už za pár dní.