redakce | Zprávy / Nové desky | 20.02.2015
Od vydání alba In Our Nature v roce 2007 uplynulo dlouhých osm let, které José González kromě koncertování strávil vymýšlením materiálu na další sólovou desku. "Původně jsem byl rozhodnutý, že se na Vestiges & Claws budu držet minimalistického stylu, který jsem představil na předchozích dvou albech. Jenže když jsem se pustil do samotného nahrávání, zjistil jsem, že většina skladeb zní mnohem lépe s přidanými kytarami, údernějšími bicími a doprovodnými vokály. Myslím, že jsem zvolil dobře, album je díky tomuhle přístupu mnohem zajímavější a různorodější," komentuje José Gonzáles.
Výsledkem je album, které je oproti těm předchozím méně striktní, méně puristické. Odkazuje na tradici protest songů, hraje si s prvky excentrického folku, mísí monotónní groovy a rytmy, frustraci i optimismus. José González na Vestiges & Claws ukazuje svou sebevědomou, zároveň však svobodnou a experimentující tvář.
Stejně jako předchozí Gonzálezova alba vznikala i deska Vestiges & Claws z velké části doma v kuchyni, částečně pak ve studiu Grammofonstudion v Göteborgu. Pozornému posluchači tak neuniknou v pozadí zvuky štěbetajících ptáků, skřípání dveří nebo lidského hlasu, které se do nahrávek dostaly omylem. Gonzáles takové ruchy nikdy nemaže, je přesvědčen, že právě s nimi písně lépe odrážejí intimitu prostředí, ve kterém vznikaly.
González dodává: "Natočit tohle album bez producenta bylo mým naprosto vědomým rozhodnutím. Chtěl jsem se tím vyhnout tomu, že výsledek bude moc vypulírovaný nebo naopak moc prvoplánově působivý. A navíc mě baví dělat si věci sám, mít absolutní kontrolu nad všemi uměleckými aspekty tvorby. V minulosti jsem se od producentů, se kterými jsem pracoval, naučil spoustu triků - třeba práci s deformací zvuku nebo hru s intenzitou, která dokáže navodit příjemnější zvuk. Občas je mi vytýkáno, že má hudba je příliš zmatečná, nepřehledná, ale já ty současné přečištěné styly opravdu nemám v lásce. Spíš směřuju někam mezi Shuggie Otise a Simona & Garfunkela."
Vestiges & Claws se z řady projektů, které má González dosud na kontě, vymyká tím, že je jeho prvním albem, které obsahuje výlučně původní skladby. Většina z nich se pak nějakým způsobem dotýká tématu civilizace, humanismu a solidarity. "Ano, řekl bych, že nové album se točí kolem jedné tematické linie. Je to takový hudební detailní záběr na malinkou světlemodrou tečku uprostřed nehostinného ledového prostoru. Oslava toho, že tu vůbec jsme a do jisté míry pokus motivovat lidi, aby lépe porozuměli sami sobě a žili lepší život, aby naplno využili tu omezenou dobu, kterou tu mezi narozením a smrtí máme. A ještě jedna věc – tentokrát jsem se nebál použít rýmy," uzavírá González s úsměvem.
José González (swe)
Support: Olöf Arnalds (is)
4. 3. 2015 20:00
Lucerna Music Bar, Praha
Vstupné: 540,- v předprodeji / 640,- na místě
www.facebook.com/events/387123534775734
www.jose-gonzalez.com
www.facebook.com/josegonzalezmusic
www.facebook.com/lucernamusicbar
www.musicbar.cz
www.dsmacku.com
Colours of Ostrava 2015
16. - 19. 7. 2015
Dolní Vítkovice, Ostrava
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.
redakce 21.10.2024
Spolu s albem dnes vychází také videoklip k druhému singlu z alba – písni Ulici bičuje déšť.
redakce 18.10.2024
Kolekce skladeb je oproti předchozím výstupům méně zvukově agresivní, místy až písničková. Klang-und-Krach.
redakce 16.10.2024
Album Vilma skúma témy času, spomienok a medzigeneračných vzťahov.
redakce 16.10.2024
Písnička je čisté dark country a z velké části se inspiruje atmosférou první řady TV seriálu True Detective.
redakce 15.10.2024
Bláznivé a groteskné syntetizátorové objatie s dadaistickým textom je venované Hudbe.