redakce | Zprávy | 05.12.2016
María Nieves Rego (80) a Juan Carlos Copes (83) se potkali, když jim bylo 14 a 17 let, a taneční pár tvořili téměř půl století. Za tu dobu se střídavě milovali i nenáviděli a prošli si i několika bolestivými rozchody, vždy se však k sobě nakonec vrátili. Žádný jiný muž totiž netančil tak jako Juan a žádná jiná žena se v tanci nemohla rovnat Maríi! Nakonec však Juan Maríi opustil definitivně: odešel s partnerkou o 20 let mladší a pořídil si s ní dvě děti.
Nyní, na sklonku života, se Juan i María rozhodli o svou lásku, nenávist i vášeň podělit. Ve filmu Naše poslední tango vyprávějí svůj příběh skupince mladých choreografů a tanečníků tanga z Buenos Aires, kteří ty nejkrásnější, nejdojemnější i nejdramatičtější chvíle jejich života převádějí do neuvěřitelných tanečních choreografií. Nádherně natočené taneční variace na plátně doplňují zajímavé rozhovory i dokumentární ukázky ze zákulisí natáčení: výsledkem je nezapomenutelná cesta do nitra tanga.
Naše poslední tango není pouhým životopisným snímkem. Zároveň mapuje historii tanga i vliv, jaký měli oba tanečníci na rozvoj tohoto tance v posledních padesáti letech. Jako první se Juan s Maríou odvážili vymanit tango z klubů v Buenos Aires a přivedli tento svůdný tanec na pódia divadel po celém světě. Narodili se během zlaté éry tanga, kdy byl tento tanec považován za "rozptýlení pro chudinu": v jejich případě šlo ale všechno stranou, tangu zkrátka zasvětili svůj život. Pak ale s příchodem rock'n'rollu začala sláva argentinského milostného tance upadat. María, Juan a jejich přátelé se ale nikdy nevzdali. Nebylo umíněnějšího a zapálenějšího člověka, než byl právě Juan: nastudoval první taneční představení v tomto stylu, a proslavil tak svůj milovaný tanec po celém světě.
Jeho odhodlání se vyplatilo: soubor brzy vyrážel na turné po Latinské Americe a o něco později vystupoval i v New Yorku. Nebyla to ale jen procházka růžovým sadem, zažili i temnější okamžiky. V USA bylo tango úplnou novinkou. Juan s Maríou neměli peníze a koncem měsíce často nebylo ani na chleba. Až jednoho dne dostal Juan bláznivý nápad: zatančí si na stole. Tak se zrodilo taneční číslo, které se brzy stalo jejich vlajkovou lodí a s nímž zanedlouho vystupovali po celém světě. Maríi se ale začalo stýskat po domově a chtěla se vrátit domů do Argentiny. Pro Juana by ovšem dýchala, byl pro ni vším. Juan měl taktéž jedinou lásku: tango.
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
Mariia Smirnova 18.11.2024
V honbě za lepším životem, který vám tu nikdo neslíbil, se platí velmi vysoká cena – cena věcí, kterých jste se museli vzdát.