redakce | Zprávy / Pozvánky | 08.11.2017
U příležitosti hostování nezávislého čínského souboru Living Dance Studio v Praze připravilo Divadlo Archa setkání s tvorbou této skupiny. Koncert, večer s dokumentárními filmy a autentickým jídlem, taneční workshop a inscenace Obyčejní lidé představí Čínu v autentickém světle.
Společný projekt Divadla Archa a Living Dance Studia Obyčejní lidé kombinuje principy dokumentárního divadla a tance. Inscenace porovnává reálné příběhy lidí žijících v Čechách a v Číně a sleduje důležité mezníky v historii obou zemí. Jsou to příběhy plné tragických událostí, velkých nadějí i falešných očekávání. Na scéně je celkem devět účinkujících. Čtyři Češi, čtyři Číňané a jeden Švýcar. Nedílnou součástí představení je živý interaktivní video mapping, světelný design a hudba. Jejich tvůrci ovládají všechny divadelní technologie neskrývaně přímo před očima diváků. Z jeviště zazní čeština a čínština.
Česko - čínský tvůrčí tým vycházel z časové osy, která sleduje důležité mezníky v historii obou zemí. "Globální historii protínají příběhy jednotlivců, někdy velmi bolestivé jindy úžasné nebo humorné. Rok 1989 byl důležitý pro obě země. Je obecně známé, že pro každou z nich v jiném smyslu. Osobní příběhy, které se ke každému roku váží, vytvářejí zcela nový rozměr, hloubku, odhalují tajemství, která by jinak zůstala skrytá," říká režisérka Svobodová. Inscenace porovnává reálné životní příběhy lidí v obou zemích. Jsou to příběhy plné tragických událostí, stejně jako velkých nadějí a falešných očekávání. Na scéně se pohybuje celkem deset lidí, kteří kromě svých uměleckých vstupů operují technikou a technologiemi. Vedle sebe se tak objeví třiasedmdesátiletý český dělník Vladimír, který celý svůj život pracoval jako soustružník a nástrojař i dívka z vesnice v čínských horách bez tanečního vzdělání.
Celý tým pod vedením Jany Svobodové a Wen Hui připravoval inscenaci v postupných krocích více než rok a půl. Výsledný tvar je výsledkem velmi silného tvůrčího porozumění obou režisérek. "Ani jedna z nás nedělá umění pro umění, divadlo pro divadlo. Obě máme silný důvod, který jsme již zmínily. Naši spolupracovníky chápeme jako osobnosti, které také mají svůj důvod podílet se na vzniku představení. Nikdo z nich nevytváří postavu, nehraje roli. Jsou stále na jevišti sami sebou. Každý z nás přináší svůj pravdivý příběh a společně ho zpracováváme tak, aby ve finálním scénickém tvaru oslovil diváky. Nezajímá nás dělat krásné divadlo s ladnými pohyby, soustředíme se na společnost, historii, sociální otázky a společenské jevy," shrnuje režijní přístup Wen Hui.
Ordinary People / Obyčejní lidé
21. a 22. 11. 2017
Divadlo Archa, Praha
www.facebook.com/events/1659630984109045
www.facebook.com/DivadloArcha
redakce 23.12.2024
Všechno si dělá sám, od nahrávání, produkce, mixů až po marketing. A proto je to všechno tak jedinečné.
redakce 20.12.2024
Americký skladatel Rafael Anton Irisarri vytváří své kompozice z vrstev bujných a přitom éterických zvuků, do nich své posluchače zabalí jako do peřiny.
redakce 20.12.2024
Charakter Moin jako vedlejšího projektu se změnil nejpozději v roce 2021, kdy duo doplnila bubenice Valentina Magalleti.
redakce 19.12.2024
Tvorba amerického sesterského dua Sierry a Biancy Casady alias CocoRosie v sobě unikátním způsobem spojuje prvky popu, blues, elektroniky, hip hopu a opery.
redakce 15.12.2024
Tato píseň z chystaného alba přináší směs melancholie, intimity a inovativního hudebního přístupu.
redakce 14.12.2024
Hudba kapely Moře dní je vystavěná na základech psychedelie a popového písničkářství a čerpá z vlivů Deža Ursinyho, Mac DeMarca nebo The Brian Jonestown Massacre.
redakce 12.12.2024
Nyní přichází s výjimečnou spoluprací s norským tubistou Danielem Herskedalem a studenty FAMU.
redakce 11.12.2024
Koncept Hihihahaholek je založen na zkoumání dívčího světa, který dokáže přetvářet autorky v jakási jejich „růžová, superdívčí” alter ega.
redakce 10.12.2024
Můžete očekávat řadu kratších setů za přispění dalších hudebníků a vizuálních umělců. Tyto se mohou dít i bez předchozího oznámení.
redakce 09.12.2024
Reidy čím dál více začalx zapracovávat jednak elektronické procesování, které doplňuje hru o nové barvy a ozvěny, jednak originálně využitý autotune.