redakce | Zprávy | 21.12.2021
Nina Kohoutová sa na slovenskej hudobnej scéne uviedla začiatkom roka 2020 krehkým akustickým singlom Blue Sunray a neskôr na sklonku roka prispela aj na výročnú kompiláciu vydavateľstva Deadred XX. Už onedlho však predstaví svetu svoje debutové EP, na ktorom posúva možnosti zvuku a hudobných pravidiel za svoje doterajšie hranice. Prvou ochutnávkou z neho je majestátna skladba Moonlight, ktorá vyšla 15. decembra na Deadred Records, už pod pozmeneným menom Nina Kohout.
„Keby Dracula alebo akýkoľvek iný upír organizoval bál, hrala by na ňom táto skladba. Moonlight je mierne bizarným valčíkom, ironickým výsmechom samého seba a svojej vlastnej pompéznosti a strojenosti. Široko sa škerí na tých, ktorí sa neprestajne za niečím, no tragicky vôbec nevedno za čím, dychtivo náhlia. Pieseň končí až v nepohodlne rýchlom tempe, zobrazujúc záverečnú scénu, kde bálová kapela lapá po dychu po záchvate smiechu nad kopou popadaných tanečníkov a tanečníčok v dlhých nezmyselných róbach. Moonlight je krátky príbeh, ktorý je ale jednoznačne skôr tragédiou ako humorným dielom,“ hovorí o svojej piesni Nina.
Okrem zaujímavej melodickej a harmonickej linky tajomnosť skladby výrazne definuje aj rozmanitá hudobná produkcia. Tá je výsledkom spolupráce Niny a jej spolužiaka Lucasa Armsteada. Spoločne študujú v Londýne hudobnú technológiu, ktorá neustále posúva ich kreatívne hudobné možnosti ďalej, vďaka čomu sa Lucas podujal aj na zmixovanie nahrávky. Popri dôležitej úlohe prvkov elektroniky v skladbe Moonlight je treba spomenúť aj slušný zástup živých nástrojov. Pieseň otvára Stroon so zamatovým zvukom vibrafónu, neskôr sprevádzaný sláčikovými nástrojmi v spoločnosti Michala Pagáča, Dominika Tuchyňu, Pavla Líšku na husle a Daniela Pastoreka na kontrabas. Sláčikom kontruje klarinet, na ktorý hrá Ninin otec, Peter Kohout.
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
Mariia Smirnova 18.11.2024
V honbě za lepším životem, který vám tu nikdo neslíbil, se platí velmi vysoká cena – cena věcí, kterých jste se museli vzdát.