redakce | Zprávy / Nové desky | 12.02.2020
Jméno Nina Kohoutová není na slovenské hudební scéně úplně neznámý pojem. Pouze šestnáctiletá talentovaná hudebnice na sebe poprvé upozornila skladbou Gejša z alba V hmle od kapely Fallgrapp, na které se kromě vokálů podílela i spoluautorsky.
Publiku je známá zejména z kapely Autumnist, se kterou pravidelně koncertuje, a na jejíž - „rádiohlavou“ oceněném album False Beacon (2018, Deadred/Starcastic) - nazpívala epickou skladbu Future Lights. Po několikaletém sólovém akustickém vystupování s různými převzatými skladbami nyní uzrál čas na její vlastní tvorbu, a tak debutuje singlem Blue Sunray na značkách Deadred Records/Starcastic Records. Tématem její autorské hudební prvotiny je vztah se starší sestrou, která se neočakávaně osamostatnila a následně stala matkou. Prázdnotu a vnitřní samotu, kterou Nina pociťovala po jejím odchodu z domu rodičů i každodenního životního koloběhu, však pozitivně narušilo narození sestřina syna.
Skladba vychází jako singl ve dvou verzích. Původní komorní verze je nahraná prostřednictvím výhradně akustických nástrojů, kde kytaru Niny doplnuje bass klarinet jejího otce Petra Kohouta (Autumnist, Bez ladu a skladu) a violoncello, které nahrál Peter Kaščák (Bez ladu a skladu). Druhou verzi skladby (pod názvem “Flicker version”) si vzal na starost ve svém studiu Vlado Ďurajka (Autumnist) a jeho precizní produkce dodala skladbě mírně odlišnou atmosféru v bohatších elektro-akustických aranžích.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.