redakce | Zprávy / Nové desky | 07.02.2021
Every Love Is an Exercise in Depersonalisation on a Body Without Organs Yet to Be Formed je tretím sólovým albumom Dominika Suchého, známeho tiež z experimentálnych elektronických projektov Tittingur a Weltschmerzen, aj ako nezávislého zvukového dizajnéra a inžiniera.
rozhovor s Dominikem zde
Nahrávka prehlbuje atmosféru jeho predošlých dvoch sólo albumov a vzbudzuje nálady prenikavého súženia, melanchólie, beznádeje a úzkosti, ktoré sú dôsledkom výziev a problémov súčasného sveta a spoločnosti. Zvukovo vychádza z vlny súčasnej minimalistickej elektroniky, evokujúc tvorbu Cateriny Barbieri, Astrid Sonne, Tima Heckera či Bena Frosta. Suchý sa v hudbe snaží nájsť a skúmať ultimátnu pravdu: Rothko, Kundera, Nolan, Pärt. V porovnaní s jeho ostatnými projektmi je jeho sólová tvorba čistejšia a naliehavejšia, strohejšia a intenzívnejšia. Ostrá, hlboká a drásavá.
Ako vždy doposiaľ, vo svojej kataklizme môže byť nový album Dominika Suchého, Every Love Is an Exercise in Depersonalisation on a Body Without Organs Yet to Be Formed, charakterizovaný (a skutočne aj je, samotným hudobníkom) ako Hudba ku zániku sveta. Tento však hovorí o Láske. Názov pochádza z citátu francúzskeho filozofa Gillesa Deleuzeho. Every Love vzbudzuje všetky najhlbšie a najsrdcervúcejšie, očarujúce a intenzívne pocity vytrženia, nádhery, zúfalstva aj zármutku, ktoré v samej podstate utvárajú vzťah ktorejkoľvek ľudskej bytosti k jej okoliu. Je albumom pátosu a čistoty, nestálosti a žiaľu. Otvára nečakané rany: veci, ktoré by sme mohli či mali ľutovať; bolesti, ktoré potrebujeme prijať a nikdy popierať; ale ultimátne aj pocity a javy, za ktoré môžeme napriek všetkému cítiť vďaku.
Dominik Suchý – Every Love Is an Exercise in Depersonalisation on a Body Without Organs Yet to Be Formed (Weltschmerzen, 2021)
Bandcamp vydavatelství
foto © Natalia Zajacik
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.