redakce | Zprávy / Festivalové | 19.07.2023
Šramlfest je festival orientující se na alternativní hudební scénu takřka z celé Evropy. Místo s impozantním výhledem na historické město i Národní park Podyjí nabídne jako každé léto rozmanitý kulturní program.
Honeyfeet z Manchesteru stojí především na hlase Rioghnach Connolly, která je i skvělá flétnistka. Hrají kombinaci funku, soulu a jazzu. LBT neboli Leo Betzl Trio sami sebe označují jako “živé techno”, které hrají čistě akusticky. To znamená na klavír, kontrabas a bicí, bez počítačů a syntezátorů. Kombinace moderního jazzu s technem v jejich podání se přelévá od lyrických poloh až po ty industriální.
V pátek vystoupí švédská blues rocková kapela Black River Delta, která svůj drsný zvuk čerpá z klasických bluesových legend, jako je Robert Johnson, stejně jako ze syrového stylu R. L. Burnsidea a moderních umělců jako jsou The Black Keys, Gary Clark Jr. a Black Rebel Motorcycle Club. Jejich schopnost kombinovat letité blues s moderním rockem upoutala pozornost umělců, jako je kytarová hvězda Joe Bonamassa. Ten nazval jejich Vol. II jedním z nejlepších alb roku 2018.
V sobotu se pak milovníci elektronické hudby mohou těšit na WWW Neurobeat, experimentálně rapový počin, nasycený temně nápaditými texty a neméně hrubými beaty. Duo Zapaska z Ukrajiny na Šramlfestu před devíti lety již svůj osobitý zvuk představilo. Jejich hudba je jednoduchá a zároveň experimentální v tom, jak propojují jednoduché beaty a harmonie s dvojjazyčnými texty. Skupina B4 je bonbónkem české alternativní scény. Od začátku se zabývá improvizovanou hudbou, postavenou na psychedelii a fragmentech noise, jazzu a rocku se zvláštním zřetelem na specifický zvuk bývalého východního bloku.
Sobotní odpoledne otevře velká naděje znojemské hudební scény Chora Sfakion, jejichž urputnost při hledání vlastního stylu je přivedla až k vytvoření svérázného “gastropunku”, který v sobě zahrnuje prvky post-punku, noise a shoegaze. Pozoruhodným hudebním tělesem je také skupina s básnickým názvem Krajina Ró, která vznikla při setkání Michala Němce (Jablkoň) a Tomáše Frolíka (The Bladderstones). Odlišné světy dvou hudebníků doplněné o další muzikanty tvoří svébytnou hudební sestavu.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
redakce 18.11.2024
Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.
redakce 17.11.2024
James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.
redakce 16.11.2024
Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.
redakce 14.11.2024
Třicátý ročník královéhradeckého festivalu přivítá i Fontaines D.C. nebo Slipknot.
redakce 14.11.2024
Druhá zastávka série odehrávající se v sakrálních stavbách přiveze dva interprety experimentující s kytarou jako komplexním nástrojem pro tvorbu zvuku.
redakce 14.11.2024
Ment se zaměřuje na podporu nových talentů a vytváření příležitostí pro networking v rámci hudebního průmyslu.
redakce 13.11.2024
Festival Next otvorí vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu audiovizuálny umelec Robert Henke s dielom CBM 8032 AV.
redakce 11.11.2024
Hlavní myšlenkou je zvýšit povědomí o nových, mladých, progresivních kapelách a zajímavých projektech domácí hudební scény.
redakce 10.11.2024
Fontaines D.C. je jedna z mála mladých gitaroviek, ktorá dokáže vypredávať desaťtisícové haly a byť headlinerom veľkých festivalov.