redakce | Zprávy / Nové desky | 12.04.2017
Československý future soulový kvartet The High Corporation vzniká v roce 2013. Po několika koncertech jsou objeveni lokálními promotéry a dostávají se na podia před Selah Sue, Nneka nebo Akua Naru, v té době vznikl první singl s videoklipem Maj in June. Po prvním československém turné vydávají 10. dubna EP When I Went to School pod labelem Gergaz a oznamují první zahraniční koncerty.
Atmosféru jejich klubových koncertů mohli zažít českoslovenští fanoušci na podzim minulého roku, kdy kapela uskutečnila své první turné po obou zemích. Z jejich křtu EP ve Vile Štvanice vyšla také živá videonahrávka skladby Growing Pains. 23. dubna vystoupí The High Corporation společně s vídeňským producentem Monophobe v klubu B72 ve Vídni a následovat bude koncert v Kranju ve Slovinsku. 27. dubna pak vystoupí společně s Petijee a Flako v bratislavském klubu Fuga, na konci června v Praze na Metronome festivalu a 6. července na maďarském V4 Theatre Festival.
Směr The High Corporation ovlivnily desky Milese Davise, Johna Coltranea, ale taky Mozart, Eminem, Jefferson Airplane, Outkast nebo Red Hot Chili Peppers. Poprvé se všichni potkali v Praze na konzervatoři. Kytarista Michael Lužný a bubeník Petr Hanák spolu vystupovali už v několika kapelách v Prostějově, kde oba vyrůstali v silném muzikálním prostředí. Lukáš Mutňanský ze slovenské Dubnice nad Váhom nastupoval na konzervatoř poslouchajíc Brada Mehladau a J-Dillu. Zpěvačka Ashley S. Abrman zatím zpívala po amerických kostelech se svým bratrem Samuelem a sestrou Rachel, která trio doprovázela na klávesy během bohoslužeb jejich otce pastora. Ashley se narodila v Houstonu v Texasu a od svých tří do šestnácti let téměř neustále cestovala mezi Slovenskem a Spojenými státy. Čas ve Spojených státech byl pak často věnován právě cestování po kostelech a mším.
V úvodní skladbě Roots se chtějí vrátit zpět ke kořenům i s vědomím, že to vlastně není možné. Dál v úvahách nás zavede dvoudílná skladba Paranoid (For the First Time and Paranoid Again) a celé EP završuje skladba *Puppet Theatre *o iluminátech, kterou zpěvačka složila ve 12 letech. EP vychází na progresivním slovenském labelu Gergaz (Jimmy Pé, Fallgrapp, HRTL, Monophobe), obal vytvořil Filip Fabián, nahrávky masterovali Gargle & Expel v Londýně.
The High Corporation - When I Went to School EP
redakce 12.01.2025
Klamm s Rezkem o své tvorbě hovořili jako o improvizovaném popu a své nahrávky doprovázeli texty, které si libovaly v žánrové mystifikaci.
redakce 07.01.2025
Album plné úžasných povznášejících melodií, které v každém živém tvoru probouzí dobrosrdečnost a lásku.
redakce 19.12.2024
Každá z uvedených písní nabízí jinou atmosféru, většinově se ale nahrávka nachází v prostředí folku a country.
redakce 18.12.2024
Farba hlasu a poetické texty s intímnymi príbehmi, krivdách či defektoch našej spoločnosti, mu priniesli fanúšikov na Slovensku aj v Čechách.
redakce 17.12.2024
Meta and her noises se inspiruje ikonami jako Lana Del Rey, Lorde a Kate Nash.
redakce 15.12.2024
Skladby jsou neuhlazené, přímočaré a produkčně minimalistické.
redakce 14.12.2024
S novým albem Lambda definitivně opouští stonerové kořeny a vydává se na cestu originálního postrocku.
redakce 13.12.2024
Druhá studiová nahrávka brněnské pětice whyohwhy vznikla ve studiu Tropical Cell Sound.
redakce 13.12.2024
Album otevírá podmanivá skladba Siri tönünnerii od Aldany Duoraan a Tomáše Niesnera.
redakce 11.12.2024
Například tancovatforhours nabízí hyperpopové vokály Klary Wodehn na pozadí hyperaktivních breakbeatů a pulzujících syntezátorů.