redakce | Zprávy | 22.09.2021
Každý potřebuje dotek. Toužíme po kontaktu se svými bližními, potřebujeme cítit jejich kůži na té naší. Pokud to nedostaneme, naše kůže hladoví, takové téma přináší Tolstoys ve třetím singlu Skin Hunger (We Are Human Beings) z nadcházejícího alba Mirror Me, které kapela připravuje s berlínskými producenty Drewem Dealem a Zino Mikoreyem a které vyjde u Slnko Records 22. února 2022.
Nová píseň kapely Tolstoys, kteří aktuálně žijí a působí na ose Bratislava – Praha – Berlín, je oslavou lidstva a všeho, co máme společného. „V refrénu sborově zpíváme ‚We are human beings‘. Chceme tím symbolizovat silné pouto mezi lidmi a přirozenou soudržnost lidského pokolení. Chlad, odměřenost a bezkontaktnost dnešní ‚screen society‘ je v kontrastu s kmenovým životem přirozeným pro druh homo sapiens. Všichni jsme lidské bytosti, bez ohledu na naše barvy, orientaci a další odlišnosti jsme součástí jednoho kmene,“ říká Ela Tolstova, která ve videoklipu vystupuje v tygří a liščí masce.
Po hudební stránce singl Skin Hunger (We Are Human Beings) působí odvázaným a hypnotickým dojmem. Originálního „tribal zvuku“ Tolstoys docílili použitím tradičních dřevěných píšťal, tzv. koncovek a mohutných vícehlasů, na chlad a tíhu velkoměsta v písni odkazují tučným distortion basovým syntezátorem v refrénu. Svou roli sehrála i chata v Nízkých Tatrách, kde skladba vznikla, na níž si hudebníci povídali strašidelné příběhy o Goatmanovi – kozím muži, který žije v lese a umí napodobit hlas každé lidské bytosti. „Je ovlivněna mystičnem, magickým realismem a horami, jimiž jsme byli obklopení, přírodními silami, které člověka přesahují, a zároveň i prožitkem lidské blízkosti, které jsme v poslední době cítili nedostatek,“ doplňuje Tolstova.
S nápadem na zpracování videoklipu přišli vizuální umělci Peter Podolský a Tereza Smetanová, studenti katedry dokumentární režie na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. „Masky jsou vizuálním odkazem k umění přírodních národů, pradávným symbolem lidské živelnosti a animálnosti. Tak jako text písně naznačuje návrat k určité lidské podstatě, chtěli jsme i my při tvorbě klipu nastínit situaci, která komunikuje tento pocit sounáležitosti a odvázanosti,“ dodávají tvůrci, kteří videoklip s využitím digitální kamery a fotoaparátu na analogový film připravili metodou tzv. pixilace.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
Mariia Smirnova 18.11.2024
V honbě za lepším životem, který vám tu nikdo neslíbil, se platí velmi vysoká cena – cena věcí, kterých jste se museli vzdát.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.