redakce | Zprávy | 20.03.2021
Co jarní Revolver Revue přináší? Básně z poslední doby v ní zveřejňují Jaromír Typlt a J. H. Krchovský. Štěpán Hamajda je autorem Sonetů. Patrik Linhart přináší jednu ze svých měsíčních povídek z loňského roku. Martin Mařík je autorem prózy Olympos Mons: privátní genocida. Netradičně přistoupil k rubrice Sedm Jakub Guziur: vybral a komentuje sedm výjimečných děl z oblasti konkrétní poezie.
Kanadskou spisovatelku Danielle Dussault představují její české překladatelky Věra Koubová a Zuzana Šťastná výběrem ze dvou rozsáhlejších textů Mosty (Ve spojení s Prahou) a Libera me. V jednom z nich čteme: „Zatímco se slunce ještě zdráhá vyjít nad Prahu, vypráví potrubí této velké budovy příběhy noci. Nezvučný praskot, přidušené mumlání, chraplavá zakašlání, lupání kloubů: z nitra bytů procitá celý shluk hluků. Člověk by uvěřil, že se tu v těch roztroušených zvucích schází veškerý život. Rozličné a rozčeřené ranní tóny vyprávějí lépe než kdo jiný o soukromém životě Pražanů.“ Pátá část volného cyklu, ve kterém Robert Krumphanzl zpřístupňuje a komentuje texty a dokumenty související s činností aktivisty a myslitele, klinického psychologa, překladatele, editora a publicisty Jiřího Němce (1932–2001), a jejich prostřednictvím odkrývá širší bohaté vrstvy české kultury a myšlení kultivované navzdory komunistické totalitě, se týká Martina Heideggera, jeho překladů do češtiny i další recepce.
Pavel Šmíd nazval cyklus svých maleb Lenin – pokus o zlidštění. Jeho kolega, působící i pod pseudonymem Huck Finn, představuje část své práce na „obrazech pomnožných pohledů“. Karel Haloun je autorem obrazovo-textové vzpomínky na pozoruhodné muzeum neónů. Petra Dočekalová se v další části svého seriálu věnuje komiksovému letteringu. Rubrika Ateliéry tentokrát přibližuje pracoviště Petra Maliny. V kritickém Couleuru recenzuje Marek Vajchr knihu Jana Nováka o Milanu Kunderovi, Barbora Čiháková svazek díla Ivo Vodseďálka a Tereza Šnellerová novou prózu Jiřího Hájíčka. Pavla Pečinková klade otázky nad retrospektivou Mikuláše Medka v Národní galerii a Emma Hanzlíková píše o tvorbě Olgy Karlíkové v souvislosti s její nedávnou výstavou a monografií. Tereza Marečková referuje o zážitku z online přenosu dosud posledního ročníku Pražského festivalu německého divadla, Veronika Tuckerová se účastnila online oslavy sto devadesátých narozenin Emily Dickinsonové. Daniel Vojtěch vede nad rozhovorem Milana Sobotky v časopise A2 úvahu s titulem Mravnost nade vše, jiný text byl podnícen jedním číslem časopisu Host. Viktor Karlík se vrací k živému odkazu básnířky Jiřiny Haukové, od jejíž smrti uplynulo patnáct let.
redakce 22.01.2025
První singl ze stejnojmenného devítiskladbového alba Fragile Open ztělesňuje estetiku celého alba a koncepci Fetisheye jako dua.
redakce 22.01.2025
Acid Row a Redzed s kapelou zahrají své typicky energické sety a naživo dojde premiérově na společné covery.
redakce 22.01.2025
Letošní program nabídne filmy rozebírající vliv sociálních sítí nebo ruskou propagandu a na celospolečenské fenomény upozorní i skrze individuální příběhy.
redakce 21.01.2025
Charli xcx, Sophie, Heartworms, Touché Amoré, Nina Kohout, Dvě slunce a spoustu dalších. V čísle i v playlistu k němu.
redakce 21.01.2025
Projekt A/C kombinuje prvky triphopu s postpunkovou kytarou. Nese stopy špíny, estetiku surovosti a upřímnosti.
redakce 21.01.2025
Letošní ročník slibuje divoké novinky od temného operního undergroundu a křehkých emocí až po generativní syntézu a klubové vibrace.
Michal Pařízek 20.01.2025
Nevedl, jen naznačoval. Nevysvětloval, ukazoval možnosti. Svět bez něj bude bezesporu smutnější místo, bylo by mnohem snazší vědět, že tam někde je.
redakce 20.01.2025
Zastřené rádiové zvuky vybízí k otázce, jestli nakonec nejde o rozhlasovou hru z jiné dimenze.
redakce 20.01.2025
Klasika newyorského hardcoru v Lucerna Music Baru, kdo s nimi?
redakce 19.01.2025
Skladba se jmenuje Sen a je uveřejněna v podobě lyrics videa.