redakce | Zprávy | 02.12.2021
Loňský lockdown kapelu Zrní zastavil bezprostředně před zahájením turné k novému albu Nebeský klid. Nyní jako by se důsledkem dalšího rušení koncertů situace opakovala. Právě v této chvíli Zrní zveřejňují videoklip ke skladbě 16:07, kterým dokončují příběh aktuální řadové desky.
Zrní od počátku poukazují zejména na pozitivní stránky pandemie, která jim umožnila více se věnovat svým rodinám, práci na zahradě, výletům nebo klidu o samotě. „S klukama jsme si od sebe odpočali, což nám hodně pomohlo. Přerušili jsme tim spoustu nepříjemnejch navyklejch vzorců ve vzájemnejch vztazích. Zase jsme se na sebe začali těšit a víc si vážit toho, čím si navzájem jsme,“ říká frontman Zrní Honza Unger.
U zrodu videoklipu stál nápad kytaristy Honzy Juklíka, aby každý během zákazu cestování mezi okresy natočil na mobil domácké video ke skladbě 16:07. Celkový zvuk byl až na zpěv snímaný pouze na mobil, narozdíl od verze na desce je tahle verze zcela akustická. Realizace klipu, kterým Zrní nyní uzavírají příběh posledního alba, se ale nakonec protáhla. „Kluci byli rychlí, jenom já to zasekl asi na půl roku, protože jsem měl nápad pouštět si to, co kluci nahrajou, jako projekci, a pak pouštět i sebe jako projekci. Na to jsem si nedokázal v režimu s dětma doma udělat čas. A pak se to zaseklo ještě na stříhání. Tomáš Bláha, se kterým rádi děláme, se k tomu dostal taky až po šesti měsících. Takže tenhle lockdownovej klip nakonec pouštíme do světa po roce, když se dost možná blíží lockdown další,“ dodává Unger, který se s kapelou soustředí už na přípravu sedmého řadového alba Zrní.
Zrní si už loni uvědomovali, že se nic nemusí vrátit do podoby, na kterou byli zvyklí. Že se s kapelou už třeba nebudou moci vrátit k živému hraní v té formě, aby je i nadále živilo. „Tenhle zážitek pomíjivosti byl úžasně osvobozující. V tomhle směru je pro nás koronavirus darem. Poukázal znova na to, co je podstatný. Intenzivně jsem ucejtil, že nemusim vůbec nic nikomu dokazovat, ani sobě. Vždyť si ty písničky píšu třeba jenom do šuplíku. Můžu si jen tak blbnout,“ říká Unger. V tomto nastavení Unger psal texty na desku, který by měla vyjít v příštím roce. „Cejtil jsem, že v nich nechci vůbec nic řešit, nechci je psát rozumem, ale spíš se tak nechat unášet. Tentokrát žádný řešení, žádnej mozek, žádnej aktivismus. Bude to zas jiná deska, veselejší, možná folkovější, deska s jednoduchejma písničkama o lásce. Mám pocit, že takhle nějak jsem si to představoval na uplnym začátku, když jsme před dvaceti lety kapelu zakládali. Na jaře se chystáme do studia,“ uzavírá Unger.
redakce 06.02.2025
V mezinárodní platformě byl odborníky vyhlášen nejlepším festivalem roku 2024.
redakce 05.02.2025
David Žbirka alias sunnbrella vydává videoklip o toxické lásce a sebezničení.
redakce 05.02.2025
Japonský umělec, DJ a hudebník hraje na několik tradičních i elektronických nástrojů (shamisen, kytara, baskytara, syntezátory, perkuse), z nichž některé si sám vyrobil.
redakce 05.02.2025
Spoluhráči King Crimson či Stinga jsou třešničkou na pestrém dortu opavského festivalu.
redakce 04.02.2025
Release zabývající se intervencemi v portugalském městečku, interakcemi s okolím, společnými improvizacemi a tvorbou.
redakce 04.02.2025
Singl Cleopatra má i vizuální zpracování, kterého se chopila Kiti Wullich.
redakce 04.02.2025
Sólová tvorba Finnease se na rozdíl od spolupráce v sourozeneckém duu soustřeďuje více na práci s živými nástroji a kapelní přístup.
Darja Moravová 03.02.2025
Z Brna si všichni rádi děláme srandu, ono to teda vzhledem k titulkům typu „Muž z Brna vystrašil sousedku krtkovým dortem“ ani moc jinak nejde.
redakce 03.02.2025
Stejně jako dokázal islandský nároďák porazit ten anglický, poráží Ari Eldjárn frontu komiků z mnohem větších zemí.
redakce 03.02.2025
O kulturně bohatý začátek letních prázdnin se již tradičně postará festival pro židovskou čtvrť, který letos vstupuje do svého 33. ročníku.