Nela Bártová | Články / Rozhovory | 20.09.2019
Steffi a Virginii, rezidentky berlínského Berghain/Panorama Baru, jsme vyzpovídali u příležitosti jejich pražského vystoupení na akci Komiks, ale samozřejmě jsme taky loudili informace o nadcházející desce Work a Change, která vychází na labelu Ostgun Ton. Jaká je společná práce na hudbě, který venkov je ten nejlepší a jak se Steffi dívá na streamingové platformy? Odpovědi více než výstižné.
Můžete prozradit něco o kreativním procesu kolem alba Work a Change, které vyjde v říjnu na labelu Ostgun Ton? Proč jste se rozhodly znovu spolupracovat?
Pracovat společně je pro nás přirozené. Pro Work a Change jsme chtěly vyzkoušet nový přístup k Virginiiným vokálům. Idea byla použít je spíše jako rytmický element než napsat klasickou pop-písničkovou strukturu a taky jsme chtěly ustoupit od 4/4 taktu, jako jsme to udělaly v minulosti.
Mít ve studiu dalšího člověka může být nevypočitatelné. Pracujete společně, nebo se nějak střídáte a relaxujete, když nejste zrovna „na řadě“?
Během let jsme si osvojily určitý způsob práce a vždy se snažíme dát si dostatek prostoru pro zkoušení nových věcí a nápadů. Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé, to závisí na fázi procesu, někdy jedna z nás blázní s nástrojem, mezitím co druhá dělá čaj a nechává tu první hledat správný zvuk.
Vokály jsou velmi živé, někdy působí téměř jako jamování nástrojů. Kladete je do připravených melodií nebo skládáte melodie společně se zpěvem?
Při jamu nahráváme všechny zvuky, takže jsme flexibilní a můžeme s nimi poté pracovat kdykoli a kdekoli chceme. Pak hledáme správnou vokální melodii a pohráváme si s ní, dokud necítíme, že sedí. Všechny další části nahrajeme ve druhé nebo třetí session těsně před tím, než začneme s aranží skladby. Poté, co se to podaří, napíšeme texty a nahrajeme konečné vokály.
Jamujete ve studiu před tím, než přijdete s nápadem na track, nebo máte vizi, ještě než jdete do studia?
Vždycky máme spoustu nápadů, ale jen co začneme tvořit, tak to většinou nabere směr, který nečekáme. To je ta zábava a krása na tom celém.
Děláte na nápadech během tour? Časové plány vás obou jsou celkem hektické se spoustou hodin ve vlaku a letadle, může to vést k něčemu kreativnímu?
Když spolupracujeme, rády si odpočineme od tour a zavřeme se ve studiu, takže se můžeme soustředit pouze na tvorbu hudby.
Na albu Work a Change pracujete poměrně dlouho. Je v tom víc umělecké svobody, když nemusíte stresovat kvůli deadlinu?
Ve skutečnosti jsme album vymyslely hodně rychle a s deadlinem. Rády děláme pod tlakem, jsme tak opravdu soustředěné.
Jaký je váš vztah s Ostgun Ton? Dávají vám kompletní uměleckou svobodu? Jak moc testujete tracky naživo, než je vypustíte ven?
S Ostgun Ton máme skvělý vztah. Vždy nám dávají zcela volnou ruku, žádné limity, žádná omezení, stoprocentní kreativní svoboda. Je to krásný základ důvěry. Nikdy jsme nic netestovaly před vypuštěním tracku, není to pro nás relevantní. Rády si počkáme, dokud nemáme hotovou kopii ve svých rukou.
Příroda a venkov jsou velkou součástí vašich životů. Jaké je vaše oblíbené místo pro relaxaci po tour?
Není nic lepšího než domov obklopen zelení!
Žijete ve městě, nebo na venkově? Nebo tam i tam?
Pendlujeme mezi Berlínem a portugalským venkovem.
Jste schopné kompletně vypnout a relaxovat, nebo vždy přemýšlíte nad hudbou, prací a muzikantskými nápady, i když jste pryč z města?
Když jsi blázen do hudby, je těžké na ni nemyslet. Je implementována do tvého života a myslíš na ni konstantně, ale to neznamená, že nemůžeš relaxovat.
Steffi, máš labely Klakson a Dolly. Jak se díváš na streamingové platformy a byznys okolo toho?
Labely zásobují všechny platformy, takže celý svět může mít k hudbě přístup, což je úžasné.
Obě jste rezidentky Berghain/Panorama Baru. Vybavíte si nějakou speciální chvíli odtamtud?
Těch je!
živě: Komiks w/ Steffi (Ostgut Ton) + Modular Synth & Art Workshops
20. 9. 2019 19:00
Komiks, Praha
fb událost
Abbé 06.11.2024
Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.
Mariia Smirnova 03.11.2024
V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.
Klára Řepková 23.10.2024
Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.
Banán 09.10.2024
Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.
Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024
Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.
Abbé 03.10.2024
Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…
redakce 30.09.2024
Akce rovněž nabídne příležitosti pro networking mezi umělci a profesionály a představí veletrh s firmami z hudebního sektoru. Programový ředitel nám o tom řekl více.
Libor Galia 26.09.2024
Jeden z nových bookerů pražského Fuchs2 je DJ s více než dvacetiletou historií, který se před několika lety stal i producentem. Set v kolumbijském lochu?
Mariia Smirnova 24.09.2024
Dostal Sungazery do Česka. “Líbí se jim atmosféra Kampusu, rádi se sem vrací,” říká dramaturg hudební sekce Mikuláš Svoboda.
Libor Galia 05.09.2024
Jeden z dramaturgů klubu Fuchs2 se rozhodl přinést do pražské klubové scény svěží vítr, nové žánry a neotřelé hudební experimenty s pulzujícími rytmy Latinské Ameriky. Rozhovor.