redakce | Zprávy | 20.03.2021
Co jarní Revolver Revue přináší? Básně z poslední doby v ní zveřejňují Jaromír Typlt a J. H. Krchovský. Štěpán Hamajda je autorem Sonetů. Patrik Linhart přináší jednu ze svých měsíčních povídek z loňského roku. Martin Mařík je autorem prózy Olympos Mons: privátní genocida. Netradičně přistoupil k rubrice Sedm Jakub Guziur: vybral a komentuje sedm výjimečných děl z oblasti konkrétní poezie.
Kanadskou spisovatelku Danielle Dussault představují její české překladatelky Věra Koubová a Zuzana Šťastná výběrem ze dvou rozsáhlejších textů Mosty (Ve spojení s Prahou) a Libera me. V jednom z nich čteme: „Zatímco se slunce ještě zdráhá vyjít nad Prahu, vypráví potrubí této velké budovy příběhy noci. Nezvučný praskot, přidušené mumlání, chraplavá zakašlání, lupání kloubů: z nitra bytů procitá celý shluk hluků. Člověk by uvěřil, že se tu v těch roztroušených zvucích schází veškerý život. Rozličné a rozčeřené ranní tóny vyprávějí lépe než kdo jiný o soukromém životě Pražanů.“ Pátá část volného cyklu, ve kterém Robert Krumphanzl zpřístupňuje a komentuje texty a dokumenty související s činností aktivisty a myslitele, klinického psychologa, překladatele, editora a publicisty Jiřího Němce (1932–2001), a jejich prostřednictvím odkrývá širší bohaté vrstvy české kultury a myšlení kultivované navzdory komunistické totalitě, se týká Martina Heideggera, jeho překladů do češtiny i další recepce.
Pavel Šmíd nazval cyklus svých maleb Lenin – pokus o zlidštění. Jeho kolega, působící i pod pseudonymem Huck Finn, představuje část své práce na „obrazech pomnožných pohledů“. Karel Haloun je autorem obrazovo-textové vzpomínky na pozoruhodné muzeum neónů. Petra Dočekalová se v další části svého seriálu věnuje komiksovému letteringu. Rubrika Ateliéry tentokrát přibližuje pracoviště Petra Maliny. V kritickém Couleuru recenzuje Marek Vajchr knihu Jana Nováka o Milanu Kunderovi, Barbora Čiháková svazek díla Ivo Vodseďálka a Tereza Šnellerová novou prózu Jiřího Hájíčka. Pavla Pečinková klade otázky nad retrospektivou Mikuláše Medka v Národní galerii a Emma Hanzlíková píše o tvorbě Olgy Karlíkové v souvislosti s její nedávnou výstavou a monografií. Tereza Marečková referuje o zážitku z online přenosu dosud posledního ročníku Pražského festivalu německého divadla, Veronika Tuckerová se účastnila online oslavy sto devadesátých narozenin Emily Dickinsonové. Daniel Vojtěch vede nad rozhovorem Milana Sobotky v časopise A2 úvahu s titulem Mravnost nade vše, jiný text byl podnícen jedním číslem časopisu Host. Viktor Karlík se vrací k živému odkazu básnířky Jiřiny Haukové, od jejíž smrti uplynulo patnáct let.
redakce 26.11.2024
Pesničku ťažko žánrovo zaradiť, keďže sa pohybuje niekde na pomedzí mainstreamu a alternatívy, familiárneho zvuku a nečakaných prvkov.
redakce 26.11.2024
Tento ročník nebude zastřešen jednotným tématem, ale pojede v několika rozličných proudech. Jedním z nich bude umělecká laboratoř Resynthesing the Traditional.
redakce 26.11.2024
Než založili duo Walter Frosch, pojmenované po legendě fotbalových St. Pauli, brázdili Evropu se svou hardcore/noise rockovou kapelou YC-CY.
Darja Moravová 25.11.2024
Je to sice strašný klišé, ale přátelství JE někdy víc než láska. Protože láska často krachuje, a právě přátelství a hudba, potažmo koncerty pak hojí rány na srdci.
redakce 25.11.2024
Duo tvoří originální živá vystoupení, kde kombinuje hudbu, vizuální efekty a vlastní nástroje.
redakce 25.11.2024
Brněnskou scénu ovládnou melancholické melodie, nasáklé reverbem, spojené s výraznými syntezátorovými linkami.
redakce 24.11.2024
Petra Mazocha a Jiřího Libánského spojuje piano, obrazotvornost a touha nechat hudbu svobodně promlouvat.
redakce 24.11.2024
Nahrávka sa nesie zväčša v pomalšom tempe, má popovú štruktúru, ale ozvú sa občas aj džezové ši swingové vplyvy.
redakce 24.11.2024
Koncerty Deli Teli se vyznačují nakažlivou energií a jemnou dávkou středomořského dramatu a řadou zapomenutých hitů, které kdysi rozpálily Atény.
redakce 23.11.2024
Procítěné balady, jedinečný hlas a taky humor, se kterým se Alex Warren obrací do let, kdy mu nebylo do skoku. Hudba, u které se krásně sní.