Veronika Mrázková | Články / Reporty | 19.07.2014
První hudební zážitek dne obstarala besídka Divadla Sklep. Exotické písně, poetické písně, humoresky a odhuhlaná státní hymna beze slov (uctivě stál celý Gong): to je, panečku, rozjezd! Svého druhu besídku předvedli i Monkey Bussiness. Na úvod nepočítaně hlášek a pak pecka za pecičkou. Ale jak jsou skvělí opakovat netřeba. Nebo jste je někdy viděli odehrát špatný koncert?
Suverénně nejkrásnějším momentem byl koncert Charlese Bradleyho. "Old fashion music" v provedení druhého maskota Colours dojala. Příběh showmana, který nahrál první desku až ve svých 63 letech zabírá, funky-jazz nejvyšší jakosti dvojnásob. Vyhlíží, že se na pódiu narodil. Svým mistrovstvím, sílou hlasu/křikem a charizmatem křísil ducha Jamese Browna a sám se měnil v legendu.
Obšťastnila i Zaz. Protože Zaz je prostě miláček. Bála jsem se, že prosluněný a překvapivý koncert z před dvou let nemůže zopakovat, ale nádherně jsem se spletla. Zaz zpívá, co žije, a říká, co cítí. Česky přečetla spoustu krásných myšlenek, zuřivě tancovala ve swingových šatičkách a kanadách a uprostřed koncertu rozbalila na pódiu jazzový koutek pro panenky. Na otázku "jaká byla Zaz" přichází zásadně odpověď ve formě úsměvu.
Emiliana Torrini je vedle toho sladkobolná kuňka. Možná ji ublížila tak velká stage, ale stála na ni nudná, udyndaná, ucajdaná a monotónní. Tzn. byla přesným opakem MO – drzé skandinávky, která má pop jen jako odrazový můstek pro vlastní škatuli. Její "anti-pop" je popem pouze formou, obsahem jej popírá. A naživo je z toho sexy párty bez příkras. Víc takových drsňaček! Třeba jako u Trentemollera. O jeho kytaristku/vokalistku byste se řízli. On sám byl ale vstřícný. Většinu času zněl vlastně elektronický rock, Anders sem tam vyšel pozdravit se na runway, spokojeně pokyvoval... ale kdyby přitvrdil, nic by se nestalo. Pokud ho někdo zná jen jako technaře, koncertní polohou byl zřejmě zaskočen. Málo se zpívalo, málo se míchalo, hodně se vazbilo. Trentemoller byl spíše producentem kapely než jejím leadrem – nicméně s vynikajícím bubeníkem a třema kytarama ukázal, jak vypadá taneční indie elektronika a dobrý závěr, resp. brzký začátek dne. Od rána si srdceryvně přezpívávám Moan: I've been thinking too much about Colours/ See the sunset with no sleep at all...
Colours of Ostrava 2014
18. 7. 2014, Vítkovice, Ostrava
foto © Vrbaak
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.