Články / Rozhovory

Aparde: V Berlíně nejsem navždycky

Aparde: V Berlíně nejsem navždycky

MfS | Články / Rozhovory | 02.09.2019

Hlas je mým dalším nástrojem říká v rozhovoru Paul Camillo Schroeder alias Aparde, inovátor německé elektronické scény, který se netají tím, že nemá rád rivalitu v branži. Má za sebou dvě nahrávky a nespočet singlů, rád remixuje nejen kolegy z Ki Records jako Christiana Löfflera, ale i z jiných labelů, namátkou Jana Blomqvista nebo Roberta Babicze. Aparde se tuzemskému publiku představí na festivalu Cool v plotě v jihočeském Písku, a to ve speciálním AV setu, navíc přiveze nové, zvukově pozoruhodné album Hands Rest.

Jsi momentálně na své Hands Rest tour, jak to jde? Kde to bylo nejlepší?
Mám se na fajn a jsem šťastný, že můžu sdílet vlastní hudbu s více a více lidmi. Není snadné říci, kde to bylo nejlepší, ale jestli mám říct jen jedno místo, tak to byl festival Atom ve Francii. Tam to bylo velmi autentické.

Nedávno jsi vystupoval v legendárním londýnském klubu Fabric s kolegou Christianem Löfflerem. Jaké to bylo?
No, popravdě, bylo to zajímavé už tím, že obvykle odehraju živé vystoupení, ale tentokrát jsem si střihl svůj první DJ set, což bylo pro mě něco nového. Všechno proběhlo v pohodě a lidi byli skvělí, moc jsem si to užil. Nakonec jsem zjistil, že prožívat hudbu s lidma prostřednicvím DJ setu není nic obtížného.

Jaké máš producentské plány? Rýsují se další kolaborace s jinými producenty?
Moc se těším na vydání remixů skladeb z desky Hand Rest, hlavně na ten od Lusine. Taky jsem udělal track s Oliverem Koletzkim, který brzy vyjde, a podařil se mi remix pro Vimala & Wallis Bird, který bude rovněž brzy venku.

Deska Hands Rest, kterou propaguješ na své tour, je velmi kreativní, organická. Co stálo za skladbami Integrity a Hand Rest?
V Integrity jsem chtěl vytvořit dobrý i nadupaný klubový track. Bavilo mě kombinovat vlastní hlas s pomocí hypnotických a atmosférických zvuků arpeggiátorů. Pokusil jsem se o silný kontrast mezi jemnými hlasy a silným instrumentálním výrazem. Track Hands Rest je o zklidnění mysli, o vyrovnání se s emocionální událostí, text k ní jsem napsal až několik měsíců po tom, co byla hotová instrumentální verze. A když jsem dokončil track Hand Rest, tak jsem se rozhodl, že udělám celou desku.

Co tě k elektronické hudbě přivedlo?
Poslech Aphex Twina, Apparata a Extrawelt.

Žiješ v Berlíně – co ti tohle město dává, co bere?
Berlín je hezké místo, mám tam hodně nových přátel. Občas mi chybí více prostoru k odpočinku, chillout na zklidnění a je pravděpodobné, že v Berlínu nezůstanu napořád.

V jednom rozhovoru jsem se dočetl, že ti vadí přílišná rivalita v hudební branži. Co bys změnil?
Například bych rád sdílel kontakty, zval a aktivně podporoval talentované umělce, jako to dělá label Ki Records.

Ve vlastním dokumentu Aparde an Introduction zdůrazňuješ, že live sety nikdy nehraješ stejně, hodně improvizuješ. A že je pořád co vylepšovat. Co přesně?
Chtěl bych využívat i další hardware jako třeba syntezátory a taky svůj hlas coby další nástroj, s možností jej ovládat přes kontrolér. No a určitě se chci zlepšit jako zpěvák.

Tvůj hlas je zajímavý element. Tím, jak využíváš polyfonické vrstvy, jak s hlasem pracuješ rytmicky. Uvažuješ o tom, že budeš zpívat i naživo?
Ano! Zrovna v Písku, což bude můj jediný festivalový live act, bych chtěl poprvé zpívat pár písniček, tedy kromě toho, že intenzivně dělám i na své AV show, kterou s sebou přivezu. Česko mám rád.

Info

Aparde (de)
fb umělce

živě: Cool v plotě
13. - 14. 9. 2019
Písek
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Jakub Jirásek, Matyáš Švejdík: Mělo to ducha letního táboru pro dospělý

Libor Galia 12.12.2024

Nejintimnější, a zároveň nejtajemnější hudební festival v Česku? Co z něj zůstalo a jaké to bylo, jaké to bude, v rozhovoru se dvěma zakladateli. Miro.

Alf Carlsson: Zkouším nehrát moc rychle

Jiří V. Matýsek 09.12.2024

Se sdílným švédským jazzovým kytaristou jsme zapadli do jedné z hospod v centru Brna. Diskuze nad typicky českým gulášem se ubírala po unikátních cestičkách.

1914: Krev, smrt a utrpení

Abbé 04.12.2024

Členové 1914 vystupují pod smyšlenými identitami vojáků, včetně služebního zařazení. Rozhovor.

Simon Kounovský, Oliver Torr: Dorostli jsme do Axontorr

Libor Galia 26.11.2024

Torr, Axonbody. Settings. O spolupráci, vzniku alba i názvu je následující rozhovor. Křest hned.

Czech Metal Studies: Metal se dá zkoumat

Abbé 06.11.2024

Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.

David Boháč (NOC6): Klubovnu nám svěřili na dva roky

Mariia Smirnova 03.11.2024

V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.

Jim Luijten, Micha Zaat (Tramhaus): Utéct hned na začátku

Klára Řepková 23.10.2024

Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.

Brendan Canty (The Messthetics): Hraní naživo je nejlepší balzám na nafouklé ego

Banán 09.10.2024

Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.

Rasťo Rusnák (Kolowrat): Nové piesne vznikali pomaly

Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024

Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.

Red Fang: Pivo a bulšit

Abbé 03.10.2024

Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace