David Vo Tien | Články / Reporty | 17.03.2014
Pamatuji si, že už nejméně dvakrát jsem je promeškal. V sobotu večer jsem chtěl jít i na Kill the Dandies! do Basementu nebo taky pozdravit Deathrite a ostatní černokněžníky na Žižkovskou noc. Nemám ale divné gizmo a nedokážu být všude, takže tentokrát jsem psal „nejdu, ale jsem tam s váma“ z Arms And Sleepers na Sedmičce.
Kdybych nebyl původem metalák, takřka hodinový set Aid Kid by ve mně probudil horečku sobotní noci. Nemotorný pokus o kompliment na začátek. Místo toho jsem si všímal vrstvení motivů, odhazování počátečních částí beatů a přidávání nových prvků a hlavně vnímal gradující strukturu songů. Dekonstrukce beatu, aby vzápětí propukla zvukově mohutná taneční bouře. Minimalistická, místy značně distorzovaná projekce, kterou tvořily především dětsky hravé kresby Káči Černé, na sebe nestrhávala pozornost, což se často nevidí. Zakončení noisovým šuměním připomnělo, že Ondra taky hraje na kytaru v noiserockových Daydream Nation.
Jakou měl projekci Arm And Sleeper Mirza Ramic, jsem skoro vůbec nezaznamenal. Pozorovat totiž, jak dokáže pouze dvěma rukama přebíhat od midi controlleru přes kaoss pad k maličké klaviatuře na iPadu k mixáku, mezitím kroutit požadovanými knoby na delay pedálu, přesně a hbitě s finesou zkušeného hráče tetrisu na nejvyšší rychlost, bylo zábavné samo o sobě. S A/A/S jsem měl vždycky spojené především tři slova: hypnotický, melancholický, evokativní. Bylo to dáno asi i playlistem, ale beaty zněly různě, jen ne hypnoticky, a melancholický zvuk piána jsem neslyšel ani jednou. Na city ani atmosféru Ramic svým setem nemířil, zásadní věci z desky Matador, které by bezpochyby potěšily mnohé, nezazněly. Mrzí, ale chápu. Přece jenom Matador byla hlavně o spolupráci, už to nebyl pouze Mizra a Max. No a tentokrát přijel Mizra sám.
Vystoupení se neslo v duchu energické hybnosti. Rozhodně nešlo o set, během kterého by bylo možné zavřít oči, ponořit se do hudby a nechat se jí unášet kdovíkam pryč. Více fyzický zážitek než postrockové snění. Monotónní rytmika ve sluchátkách možná ukolébává, naživo je ale příliš dunivá na to, aby působila mesmericky, z poštovních dob zůstalo kroucení hlukových blázinců na delay krabičce. A proč jezdí A/A/S do Prahy tak často? Protože svíčková je tu nejlepší na světě.
Arms And Sleepers (USA) + Aid Kid
15.3.2014, Strahov 007, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.