ScreamJay | Články / Reporty | 13.08.2017
"Stray from the path and you're on your own," i Architects vědí, že všechny cesty znovu vedou do pevnosti. Nebudeme v tom sami, je vyprodáno. Černá se lepí v zádech, nepřiznává pot a ďábel? Smrdí na sto honů přepáleným tukem i uzenou krkovičkou. Nespočítám, kolikrát jsem tou cestou, co řeže do chodidel, procházel. A už vůbec ne, kdy mě na jejím konci přivítala zrzka s chlupatýma nohama. Po chvíli mi došlo, že ta epileptická basačka v šatovce po pratetě je vlastně basák a že God Mother budou jednoznačně nejbláznivější otvírák za poslední roky. Prasácký hardcore s nejdelším kabelem od mikráku, Superman ve strečovejch džínách vysoko nad hlavama a pár hutných sludgových riffů v semiškách. Chceš vědět víc? Na rozpaky není čas!
Parno k zalknutí, v tomhle je cihlový peklo nekompromisní, všechno dávkuje přímo a bez pardonu. Co je nejzajímavější na The Amity Affliction? Tričko Code Orange. Dám ruku do ohně za to, že tyhle čistý vokály šly přímo z harddisku. Playback, voiceover, přibarvený šediny, první menstruace a taky akustická kytara do balady. Pár nepovedených abstraktních tetování pobíhajících ve zvířeným prachu působilo stejně absurdně jako circlepit na Kryštofech. A co vaše děti, mají si kde hrát? To Gorgust nastavují opačnou tvář, zoranou životní zkušeností. An Ocean of Wisdom do začátku, hmatatelně profesorská tíha, dospělácký lomoz, zalehlé uši. Nostalgia ze zásadní desky Obscura už vyloženě trhá masu masou a bezezbytku naplňuje titul "nejopravdovější jazz mezi všema metlama". Rozlučka s Forgotten Arrows, při které Luc Lemay nostalgicky vzpomíná na první josefovské vystoupení v roce 2012. Jo, tehdy, hodinu po půlnoci, to možná mělo působivější formu, ale odpolední set příliš nezaostal.
fotogalerie z festivalu hledejte tady
Tepláky vytažený pod prsa dávno nejsou vidláctví, ale high waist styl. Ten strejda, co si rozechvělou rukou natáčel příchod Root na scénu, bezpochyby ví, že tohle bude mít v rodinným archivu stejně raritní hodnotu, jako východoněmecký porno a reklama s králíčkem Azuritem. Nuda v Brně. The Number Twelve Looks Line You jako padesát odstínů vypočítavý romantiky? Streetdance potetovaných kluků, co hrajou tak nějak všechno. Ale rozhodně ne pro všechny. Po lehce rozpačitém začátku nekontrolovaná, nesynchronizovaná řež. Když milovat, tak brutálně, a hlavně se při tom nebrat příliš vážně. Nesmyslnej rytmus, smyslná energie. Naopak Madder Mortem jsou vyloženej chillout. Hlas jako zvon i taneční pop, kterej nezapomíná být metalem. Chytni si svou ozvěnu, ať nezůstane slepá. Tahle malá stage, v tenhle podvečerní čas, každý rok přináší naprosto specifický emoce. Ať už tu sympatičtí Norové pocitově navázali na Manes nebo Solefald.
Josefovská rozlučka s The Dillinger Escape Plan? Místo záškubů a tiků dávkovaná elegance. Setlist, kterej neumožní trhat košile a krvácet z roztrženýho obočí. Nostalgie v přímým přenosu, silná a nezapomenutelná. Z dvojice Boris a Masters's Hammer jednoznačně sázím na Japonce. Instantní drone rituál na Oriental stejdži s víc než jedním krkem (kytary). Na OFFu hráli kompletní desku Pink, v pevnosti upřednostnili tíhu vibrujícího riffu. Sunn O))) ve výtahu, hledání činelu v mlze, nedotknutelná, háklivá atmosféra. Tohle rande jsem si, jak už to tak v životě bývá, představoval trochu jinak. Beatdown deathcore Chelsea Grin zvukově nefunguje, tupě tepající masa kopáků, jen stěží rozpoznatelná melodie. Sedím v trávě se sklopenou hlavou, čekám na Birds in Row. Nejdelší ofina a nahořklá bolest, který to čistý bílý světlo ohromně sluší. Bezelstný ajfr jako poslední milosrdná rána mezi oči. Nejlepší set dne občas přijde, když už tě dávno opustí síly. Možná právě proto je tak autentický.
Brutal Assault 22
9. - 12. 8. 2017, Pevnost Josefov, Jaroměř
Foto © su
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.