Dominik Polívka | Články / Reporty | 24.03.2019
Našlapaný páteční večer podpořila i britská dvojice Andy Ferguson a Matt McBriar alias Bicep z labelu Ninja Tune. A bylo to dilema, protože v klubu Fuchs2 v rámci Žižkovské Noci vystoupila dubstepová legenda The Bug s Miss Red. Těžké rozhodování pro fanoušky elektronické hudby, pro „housově“ orientované jasná volba – Roxy. Opojná atmosféra, šerosvit, naškrobené límečky i renezance devadesátek. Různé vůně, různé chutě a neustávající tanec.
Zahájil tuzemský dj Tomics a jeho odlehčený melodický set vystřídaly po půlnoci hutnější atmosférické rytmy krajana Luky Novy, které rozhýbaly naplněný sál. Zadní stage okupovaná Arturem Legorretem a Bronee střídala elektrizující basové vibrace tech-housu s deephousovou pohodou. Místo pro bolavé nohy s volným barem pro ty, co měli fištróna a nechtěli čekat věčnost u hlavní stage.
fotogalerie z koncertu zde
Celí v bílém převzali Bicep mixážní pulty a navázali svébytnou kombinací deep housu, italského diska, techfunku a vzpomínek na ostrovní rave deváté dekády. Atmosférické plochy doplňovaly nostalgické melodie a rovné beaty střídaly zlomené. Hypnotické basy dotvářely laserové stěny, ve kterých se zrcadlil hustý dým, za dvojicí se na plátně točil znak se třemi bicepsy, do něhož se promítaly staré disko choreografie. Taneční momenty přecházely v až cinematické pasáže s étericky ambientními harmoniemi.
Zvuk postupně hrubl a rozjařené beaty přecházely v temnější a údernější groovy, krev se vařila a party neustávala, stroboskopy umocňovaly intenzitu breakbeatových vln s acidovými texturami. Euforické zakončení setu v podobě všemi očekávaného hitu Glue vygradovalo celou katarzi, nebylo, kam dál jít… Feel the Bicep, feel the beat.
Bicep (uk)
22. 3. 2019 Roxy, Praha
foto © Vít Řezáč
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.