woko | Články / Reporty | 24.04.2015
Teethgrinder jsou relativně mladá kapela. Nizozemská čtveřice existuje teprve od roku 2013 (na troskách DrDoom a Greyline), ale o jejich grindcoru je slyšet stále víc. Příští měsíc jim vychází první dlouhohrající deska Misanthropy, která pomalu sbírá nadšené recenze, a naživo formu potvrdili. Podobně jako třeba švédští No Omega si zakládají na tom, že svět je samá hrůza a bahno a že stejně všichni skončíme v pekle. A jejich hudba by u toho zněla tematicky. Nejde jen o zuřivou palbu riffů a kopáku, Teethgrinder zabrousí i do crustu nebo power violence, takže o strukturu a dynamiku není nouze, několikrát bych přísahal, že hrají brutální covery Converge a Trap Them. Po čtyřiceti minutách se dostatečně propocení Holanďané za nadšeného potlesku sbírají, lepší pozvánku na Obscene Extreme nemohli dát. O těch ještě uslyšíme.
Počerněný thrash metal Black Anvil znamenal kožené vesty, nášivky a vysoké boty. Sourozencům Tombs z New Yorku loni vyšlo album Hail Death, a i když to vidí stejně černě jako Teethgrinder, jejich zvuk se misí s epičtějšími polohami power metalu, představte si hudbu k jezdcům apokalypsy. Bohužel naživo hudba nedohnala studiové nahrávky, ve Vopici to bylo jakési ploché. Nicméně kapela si hraní užívala, a i když kytaristi vpředu se tvářili vážně a zahloubaně, pokérovaný bubeník se šklebil na všechny strany. Čtveřice nedala prostor ani na potlesk, po posledním dvouminutovém sólu to zabalila.
V poněkud ponuré atmosféře poloprázdného klubu se Tombs nechtěli moc zdržovat. Bez větších pomp začali hned hrát, člověk se nestačil divit, že vysočanský klub zeje prázdnotou. Loňské Savage Gold sbíralo osmičky a devítky, kde se dalo, a Tombs patří mezi zvučnější jména scény. Hora svalů jménem Mike Hill se opřel jednou nohou o odposlech a Tombs předvedli parádní výkon. Pětice ponořená do hutného black metalu s příměsí sludge hrála hlavně z poslední desky, Legacy, Seance nebo Thanatos rozpohybovaly i hlouček přítomných. Mezi skladbami se neozvaly žádné ovace a po poslední skladbě kapela ani nepřemýšlela, jestli má přidávat. Dotleskáváme dva, tím druhým je kytarista Teethgrinder. Bojím se, že je to na dlouho, co jsme tu Tombs viděli. A to je setsakramentská škoda.
Tombs (us) + Black Anvil (us) + Teethgrinder (nl)
22. 4. 2015 Modrá vopice, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.